خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جمع خبرنگاران:

هنوز تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی نرسیده است

دادستان کل کشور گفت: تخلفات از کانال وزارت کشور بررسی و سپس به دست دستگاه قضایی می‌رسد اما تاکنون هیچ تخلفی به ما ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره وظیفه قوه قضاییه گفت: همانطور که گفتم وظیفه قوه قضاییه پیشگیری است که ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداران حتما قانون را رعایت خواهند کرد. به جز این مسئله٬ در مسیر پیشگیری نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: رسانه‌ها باید مردم و نامزدها را به حقوقشان آشنا و وظایف‌شان را به آنها یادآوری کنند.

رئیسی گفت: پیش آمده هنگامی که من با کاندیدایی صحبت می‌کنم٬ می‌بینم او اصلا با قانون آشنا نبوده و خطوط قرمز قانون را نمی‌دانسته و مرتکب تخلفی شده که البته غرضی هم نداشته است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بنابراین رسانه‌ها در روشنگری حقوق کاندیداها و مردم نقش بسیار پررنگی دارند و آنها باید خطوط قرمز را  برای همه تدوین کنند.

وی در مورد  تخلفات در مسیر انتخابات نیز گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور تمهیداتی را در این زمینه دارد که حتما باید اقداماتی را انجام دهد که اصلا کسی مرتکب تخلفی نشود. ما دوست داریم حتی یک پرونده هم در مجموعه قضایی نداشته باشیم و به تخلف کاندیداها و هواداران رسیدگی نشود.

دادستان کل کشور گفت: بنابراین نقش اولیه ما و دادستان‌ها پیشگیری است٬ اما اگر تخلفی انجام شود قانونگذار تاکید کرده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت  رسیدگی شود تا آثار آن ظاهر و نقش اجرایی قانون پررنگ شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا  تا به امروز در فضای سیاسی کشور گزارشی از تخلفات و تبلیغات زودهنگام به دست شما رسیده یا نه گفت: وزارت کشور بایداین چنین تخلفاتی را اعلام کند٬ چراکه وزارت کشور را هیات اجرایی می‌دانیم و اگر آنها به دستگاه قضایی اعلام کنند٬ ما به سرعت به آنها رسیدگی می‌کنیم زیرا این رسیدگی را یکی از ضمانت‌های اجرایی قانون در کشور می‌دانیم.

رییسی در پایان گفت: دستگاه قضایی در همه زمینه‌ها استقلال دارد٬ اما چون مجری انتخابات وزارت کشور است طبیعتا تخلفات از کانال آنها بررسی و سپس به دست دستگاه قضایی برای رسیدگی اعلام شود. اما تاکنون هیچ تخلفی به دستگاه قضایی ارسال نشده است.

کد خبر : ۲۸۰۵۷۸