خبرگزاری کار ایران

علوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مطرح کرد:

خنثی کردن توطئه‌ تروریستی روز قدس شیراز و مسموم کردن غذای هیئت

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سال قبل ده‌ها توطئه خنثی شد و تروریست‌ها به کیفر رسیدند٬ چند نمونه از عملیات موفق وزارت اطلاعات را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سید محمود علوی وزیر اطلاعات در خطبه‌های پیش از دستور نماز جمعه تهران به بیان گزارشی از وضعیت وزارت اطلاعات ایران پرداخت و گفت: وزارت اطلاعات مبارزه با مفاسد اقتصادی را با تمام توان ادامه می‌دهد.

وی افزود: تا کنون هزاران متر زمین بیت‌المال که توسط افراد سودجود بود٬ به بیت‌المال برگشته است.

علوی با تاکید بر اینکه امروز عرصه‌های مختلف با فساد مبارزه شده تا امنیت سرمایه‌گذاران حفظ شود٬ تاکید کرد تمام تلاش خود را بر این اصل قرار می‌دهیم که مانع فساد در کشور شویم.

وزیر اطلاعات گفت در سال همدلی و همزبانی دولت تعهد دارد در جهت حاکمیت اخلاق و حاکمیت اخلاقی در جامعه قدم بردارد.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات با نظرسنجی‌های ملی که انجام می‌دهد٬ چالش‌های پیش رو را پیش‌بینی می‌کند و به موقع به مقام‌های کشور اطلاع می‌دهد و در صورت وقوع هر اتفاقی راهکارهای مناسب را به مسئولان ارشد نظام پیشنهاد می‌کند.

وی افزود این در شرایطی است که دشمنان ایران برای ضربه زدن به ایران تمام توان خود را به کار گرفتند و بعضی سرویس‌های منطقه تمام تلاش خود را دارند که امنیت مثال‌زدنی کشور را به چالش بگیرند و همانطور که در کشورهای همسایه صدای انفجار به گوش می‌رسد٬ امنیت ایران را نیز زیر سوال ببرند.

علوی با ابراز رضایت از همکاری وزارت اطلاعات و سپاه و ارتش دلاور ایران گفت: با این همکاری همه توطئه‌ها خنثی شده و همه افرادی که قصد ایجاد مشکل در ایران را داشتند به دست دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گرفتار شدند.

علوی تصریح کرد: دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است و هر گاه دشمنان به سمت توطئه رفتند٬ تحت اشراف نیروهای اطلاعاتی بودند. اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان نقطه پایان کار ندارد. روزی نیست که توطئه‌ای توسط دشمن توسط سربازان گمنام کشف و خنثی نشود و زیر ضربه نرود.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که سال قبل ده‌ها توطئه خنثی و تروریست‌ها به کیفر کار خود رسیدند٬ به بیان چند نمونه از عملیات موفق وزارت اطلاعات پرداخت و گفت: سال گذشته توطئه عملیات انتحاری در روز قدس در شیراز و زاهدان کشف شد و وقتی یک شمشیرباز بین‌المللی را در زاهدان به گروگان گرفتند٬ با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان شمشیرباز آزاد شد و متوجه شدیم گروهی که وی را گروگان گرفته بود قصد چند عملیات انتحاری در مشهد داشت که همه ابزار آنها کشف شد.

وی هلاکت عبدالرئوف ریگی و دامادش، بازداشت تروریست‌های ماموستا شیخ‌الاسلام امام جمعه کردستان، کشف توطئه افرادی که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیئت‌های تهران را داشتند، کشف و بازداشت گروه سرقت مسلحانه در تهران که قصد انفجار بمب در قم را داشتند و منهدم کردن گروهک ترویستی که چند معلم را در بلوچستان به شهادت رساندند و کشف 350 کیلو مواد منفجره از آنها را از جمله عملیات وزارت اطلاعات در سال گذشته بر شمرد و گفت: گروهی که چادر خدماتی نیروی انتظامی را حمله کرده بودند در ده روز شناسایی و دستگیر شدند.

علوی در پایان گفت: گروهی که به چادر خدماتی نیروی انتظامی حمله کردند در ماجرای گروگان‌گیری 4 سرباز نیز وزارت اطلاعات نقش اساسی در شناسایی و آزاد سازی سربازان و تحویل جسد سرباز شهید  به خانواده شهید دانایی فر داشت.

کد خبر : ۲۸۰۳۵۰