خبرگزاری کار ایران

طاهری به ایلنا خبر داد:

گزارش جنتی در مورد عملکرد نمایشگاه کتاب امسال

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وی خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: امروز وزیر ارشاد و معاون فرهنگی این وزارتخانه به کمیسیون دعوت شدند تا گزارشی از عملکرد نمایشگاه کتاب بدهند؛ بر همین اساس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی کلی را ارائه کرد و در ادامه تا پایان جلسه صالحی معاون فرهنگی او توضیحات مبسوطی را در مورد نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سال ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اعضای کمیسیون ضمن قدردانی از زحمات مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح اشکالاتی که اعضا در بازدید‌های خود از نمایشگاه داشتند و همچنین گزارش‌های مردمی پرداختند و در ادامه پاسخ‌های صالحی شنیده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی از اشکال‌ها در مورد برخی ناشرانی بود که مجوز یا شرایط حضور در نمایشگاه کتاب را نداشتند. صالحی این اشکالات را پذیرفت و گفت با برخی از آنها برخورد شده و برخی دیگر برای سال آینده از حضور در نمایشگاه محروم شده‌اند.

طاهری با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد که کتاب‌های چاپ شده فرا‌تر از حجم نمایشگاه بود، گفت: علیرغم اینکه تعداد کتاب‌ها بیش از سال گذشته بود، اما خوشبختانه اشکال‌های چاپی کمتر بود، اما باز هم باید برای برطرف کردن اشکالات در سال آینده اقدام کرد.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون فرهنگی برگزاری جلسه مشترک توسط مسئولان نمایشگاه و منتقدان آن بود که پس از بررسی مورد استقبال معاون فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفت؛ بنابراین کمیسیون فرهنگی این مساله را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

کد خبر : ۲۷۹۸۴۸