خبرگزاری کار ایران

اسفنانی در نطق میان دستور:

وضعیت معیشت مردم جایی برای اختلاف هسته‌ای نمی‌گذارد

عضو کمیسیون‌حقوقی مجلس گفت: وضعیت نابسامان اقتصادی، معیشت مردم و اوضاع اسفبار اشتغال دیگر جایی برای اختلاف و تفرقه میان مسئولان برسر موضوع هسته‌ای باقی نمی‌گذارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی اسفنانی در نشست علنی امروز سه شنبه (۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود، گفت: اول آنکه بدون شک اوضاع و احوال جهان به ویژه وضعیت اطراف کشور عزیز اسلامی ما بسیار نابسامان و دردناک است، وحشیگری تروریست‌های تکفیری و جنایات رژیم سفاک سعودی نسبت به مردم یمن دل هر انسان را آکنده از درد می‌کند و فریاد استغاثه زنان و مردان بیگناه یمن دل دردمند مسلمانان و انسان‌های آزاده را آزرده‌تر کرده است.

اختلاف در مسئله هسته‌ای ریختن آب بر آسیاب دشمن است

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس با خطاب قرار دادن مسئولان و مردم گفت: بدانید که نوک پیکان اشاره همه این توطئه‌ها ایران اسلامی و در رأس آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همچنین اوضاع حاکم بر بحث هسته‌ای و مباحث پیرامون آنکه به ناحق بر کشور اعمال شده، وضعیت نابسامان اقتصادی، معیشت مردم و اوضاع اسف‌بار اشتغال در کشور دیگر جایی برای اختلاف و تفرقه بین مسئولان باقی نمی‌گذارد.

وی به نامگذاری سال جاری توسط رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را با تدبیر و تیزبینی سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، بنابراین به نمایندگان محترم مجلس توصیه می‌کنم بیان برخی مطالب در این وضعیت نه تنها به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست بلکه کوبیدن به طبل تفرقه و ریختن آب بر آسیاب دشمن خواهد بود و این کار خالی کردن پشت مسئولان مذاکره کننده را به دنبال دارد.

اسفنانی با تأکید به اینکه قطعا بی‌اعتمادی به آمریکا بنا به فرموده رهبری جزو دانسته‌های قطعی و یقینی هیأت محترم مذاکره کننده است، اضافه کرد: آیا گمان نمی‌کنید در مقابل این طرف غیرمتعهد، رفتارهای تضعیف کننده، زیاده طلب و جری‌تر کردن آن‌ها را به همراه دارد؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: شما از همدلی و همزبانی گفته شده از سوی مقام معظم رهبری چه استنباطی دارید؟ آیا از همدلی و همزبانی جز وحدت و مساعدت در جهت توفیق مسئولان برای رفع مشکلات و معضلات موجود می‌توان معنای دیگری برداشت کرد؟

۱۵۰۰ ریال به قیمت خرید سیب زمینی بدون تامین اعتبار اضافه شد

وی در ادامه موضوعاتی را در مورد حوزه انتخابیه خود مطرح کرد و گفت: وزیر کشاورزی سال گذشته قبل از برداشت سیب‌زمینی که تنها محصول منطقه است مکاتبات مکرری کرده و چند بار حضوراً وضعیت نابسامان قیمت این محصول را معروض داشتند اما با کمال تأسف اقدامی صورت نگرفت و تأسف‌بار‌تر اینکه روز گذشته پاسخی از طرف آن وزارتخانه آمد مبنی بر اینکه ۱۵۰۰ ریال به قیمت این محصول جهت خرید اضافه شود و در ادامه بیان شده که آن هم تأمین اعتبارنشده است.

اسفنانی با خطاب قرار دادن وزیر کشاورزی ادامه داد: وزیر محترم اولا نوش داروی ارائه شده پس از مرگ سهراب است و ثانیا داروی تجویزی شما به فرض در موعد بودن، فاقد شفابخشی است بنابراین باید بگویم؛ این چه نحوه مدیریت وزارتخانه تأثیرگذار و حیاتی کشور است.

جاده دامنه داران و کمربندی شمال داران و حدفاصل میاندشت و الیگودرز همچنان کشته می‌گیرد

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس همچنین درباره وضعیت راه حوزه انتخابیه خود، گفت: بار‌ها در قالب‌های مختلف اظهار داشته‌اند جاده دامنه داران و کمربندی شمال داران و حدفاصل می‌اندشت و الیگودرز همچنان کشته می‌گیرد، برای جان مردم ارزش قایل باشید. تمام دنیا و مافیای آن ارزش آن را ندارد که با بی‌تدبیری جان انسان‌ها از بین برود.

وی ادامه داد: چرا اقدام عاجل نمی‌کنید؟ راه آهن اصفهان و داران علیرغم گذشت چندین سال از ردیف اعتبار از سمت اصفهان وجبی اجرایی نشده است٬ البته گله‌مندی ما از مسئولان استان اصفهان و خصوصا استاندار جای خود را دارد و بسیار قابل توجه است که تاکنون در این خصوص حتی کلامی لب به سخن نگشوده‌اند.

اسفنانی با بیان اینکه جناب آقای وزیر راه شما که مسئول مستقیم این مسئله هستید چرا کوتاهی می‌کنید؟ ادامه داد: آقای وزیر قطعا می‌دانید یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در جهت توسعه هر کشور راه سازی اعم از ریلی و غیرریلی است اما کشور ما در این خصوص به شدت مشکل دارد و مشکلات حوزه انتخابیه بنده در هر ۴ استان در این زمینه صد چندان است، شایسته است در این خصوص اقدام کنید.

افتتاح تنها بیمارستان چادگان باید ماه مبارک رمضان

وی ادامه داد: وزیر محترم بهداشت و درمان بنا به قولی که داده‌اید تنها بیمارستان چادگان باید ماه مبارک رمضان افتتاح شود و درمانگاه تخصصی داران و بخش درمان بستر شهرستان بوئین و می‌اندشت باید در اسرع وقت تجهیز و تکمیل شود بنابراین دستور فرمایید هر چه سریع‌تر این امر محقق شود تا از دعای خیر مردم بهره‌مند شوید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با خطاب قرار دادن وزیر ورزش گفت: وزیر محترم ورزش نبود امکانات ورزشی در حوزه انتخابیه بنده امری مشهود است و چنانچه استخر شنای بوئین و میاندشت تأمین نشود٬ تمام عواقب آن متوجه شخص جنابعالی است و من پیگیر آن خواهم شد.

کد خبر : ۲۷۹۷۴۲