خبرگزاری کار ایران

جلالی در جمع خبرنگاران خبر داد:

دیدار لاریجانی و حدادعادل درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس

رئیس فراکسیون رهروان ولایت از دیدار رئیس فراکسیون اصولگرایان با علی لاریجانی در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ترکیب هیات رئیسه مجلس گفت: مدتی پیش آقای حدادعادل بحثی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ترکیب فعلی هیات رئیسه حفظ شود و ما خدمت آقای حداد عرض کردیم این موضوع را باید در فراکسیون رهروان مطرح کنیم چرا که روند فراکسیون رهروان ولایت، روندی دموکراتیک است.

وی ادامه داد: آقای حداد یک جلسه نیز با دکتر لاریجانی در همین راستا داشته‌اند و در موضوع حفظ وضع موجود در هیات رئیسه بحث کرده‌اند. پاسخ من و آقای لاریجانی به مباحث مطروحه آقای حداد عادل این بود که این بحث، نظری است که می‌شود آن را در فراکسیون رهروان ولایت مطرح کرد و اگر اعضای فراکسیون با اکثریت به آن رای بدهند می‌توان به آن عمل کرد.

نماینده شاهرود در مجلس با بیان اینکه اعضای فراکسیون اصولگرایان نیز برای تصمیم‌گیری در مورد انتخابات هیات‌رئیسه، جلسه‌ای را تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: در آنجا بحث‌هایی مطرح شده است که موافقت و مخالفت‌هایی را نسبت به حفظ وضعیت موجود در مورد هیات رئیسه در پی داشته است.

جلالی افزود: آقای حداد عادل به من گفته‌اند با کلیت حفظ وضع موجود در هیات رئیسه موافقیم اما بعد برخی اظهارنظرها از بعضی افراد فراکسیون اصولگرایان شنیده شد که پیرو آن قرار است بعضی افراد فراکسیون اصولگرایان برای هیات رئیسه کاندید شوند و بنده به طور مشخص اسامی این افراد را به آقای حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته‌ام.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در تشریح بیشتر صحبت‌های خود با حداد عادل تصریح کرد: من به آقای حداد عادل گفتم که با توجه به اظهارنظرهای برخی افراد فراکسیون اصولگرایان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیات رئیسه نتیجه حفظ وضع موجود نخواهد بود که در مقابل آقای حداد عادل اشاره داشتند که با این افراد صحبت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه من امروز از آقای حداد عادل نتیجه صحبت‌هایشان را جویا شدم اما تا الان وی چیزی اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: حداد عادل در واکنش به اینکه برخی افراد فراکسیون اصولگرایان می‌خواهند برای هیات رئیسه کاندیدا شوند گفته است آنها از فلان جبهه هستند و اظهارات آنها سلیقه‌ای است که خیلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت اما ما به رئیس فراکسیون اصولگرایان گفته‌ایم که بالاخره اینها از فراکسیون شما هستند و باید برای این موضوع تعیین تکلیف شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: البته مذاکرات با حداد عادل برای این بود که تکلیف فراکسیون رهروان ولایت در این باره مشخص شود و ما امروز که مجمع عمومی داریم. گزارشی را در این باره به مجمع عمومی ارائه دهیم و بنده چند روز پیش نیز با آقای حداد عادل تماس تلفنی داشتم و امروز نیز چندین بار حضوری صحبت کرده‌ایم اما هنوز هیچ خبر متقنی در این باره به ما داده نشده است.

جلالی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های حداد عادل برای انتخابات هیات رئیسه پیگیری‌های صادقانه‌ای است، ابراز داشت: نشست امروز عصر فراکسیون رهروان برای تعیین تکلیف خودمان است و فراکسیون رهروان فراکسیونی است که در درون آن دموکراسی حاکم است و امروز نیز آقای لاریجانی در جلسه شورای مرکزی اعلام کردند که هر نتیجه‌ای که مجمع عمومی به آن برسد ما نیز آن را می‌پذیریم.  

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در ادامه در مورد کاندیداتوری باهنر برای نایب‌رئیسی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای باهنری فردی تشکیلاتی هستند لذا در اینکه کاندیدا شوند یا نه تصمیم‌گیری بر عهده خودشان است و اگر کاندیدا شوند و رقیبی داشته باشند با رقبای خود در فراکسیون رقابت خواهند کرد و اگر رای اکثریت را در داخل فراکسیون کسب کنند در صحن علنی نیز فراکسیون رهروان ولایت از وی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرکسی که فراکسیون رهروان ولایت برای هیات رئیسه مجلس رای بیاورد مورد حمایت رهروان ولایت قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در سال جاری عمدتاً برداشت‌های اعضای فراکسیون این است که باید کار فراکسیون به صورت دسته‌جمعی انجام شود و برخی اقداماتی که در عمل به تصمیمات فراکسیون اخلال ایجاد کرده دیگر انجام نشود.

نماینده شاهرود در مجلس با رد کاندیداتوری خود در انتخابات هیات رئیسه عنوان کرد: من در مرکز پژوهش‌ها مشغول فعالیت هستم و امیدوارم بتوانم آنجا کار خود را به خوبی انجام دهم و موثر واقع شوم.

جلالی همچنین در مورد رقبای باهنر در فراکسیون رهروان ولایت گفت: از رهروان ولایت هنوز کسی به عنوان رقیب برای وی مطرح نشده اما اینکه دوستانی امروز بعدازظهر در رای‌گیری کاندیدا شوند یا نه معلوم نیست.  

رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: در فراکسیون رهروان ولایت نقدهایی نسبت به آقای باهنر وجود دارد که این نقدها به وی گفته شده و خود باهنر نیز در جلسه رهروان بخشی از این نقدها را پذیرفته و جای امیدواری دارد این نقدها برطرف شود.

وی همچنین در مورد کاندیداتوری ابوترابی‌فرد برای نایب رئیسی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این مسئله مشکل خاصی نباشد و به تحقیق اجماع مستحکم‌تری نسبت به وی وجود دارد و در این زمینه خیلی اختلاف‌نظر وجود ندارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه اولویت فراکسیون رهروان برای انتخابات هیات رئیسه نظر اکثریت اعضای فراکسیون است، یادآور شد: در فراکسیون رهروان ولایت همه اعضا حق کاندیداتوری دارند و اگر کسی در داخل فراکسیون رای مثبت داشته باشد در صحن نیز فراکسیون از وی حمایت خواهد کرد و ما معمولاً پخت و پزهای خارج از مجمع عمومی نداریم.

جلالی افزود: آقای لاریجانی اکراه دارد که با افراد جلساتی برگزار کند که پیرو آن این تلقی به وجود آید که در جایی برای هیات رئیسه تصمیم گرفته شده است و تصمیم‌گیری برای هیات رئیسه به صورت مطلق به عهده مجمع عمومی گذاشته شده است.

کد خبر : ۲۷۹۲۳۵