خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

با ناامن‌کنندگان خلیج فارس قاطعانه برخورد می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با تاکید بر برخورد قاطع با ناامن کنندگان خلیج فارس، تصریح کرد: اجازه زیاده خواهی کسی را در خلیج فارس نخواهیم داد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در خصوص موازنه قوا در خلیج فارس گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امنیت خلیج فارس در گرو همت و همکاری همه کشورهای حاشیه خلیج فارس، بویژه جمهوری اسلامی ایران است و اگر امنیت این منطقه برقرار باشد، همه کشورهای همسایه به خوبی از منابع و منافع موجود خلیج فارس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امنیت این منطقه با حضور کشورهای ساحلی قابل تامین است و جمهوری اسلامی ایران نیز بار‌ها در قالب رزمایش‌ها اعلام کرده که توانسته‌ایم امنیت خلیج فارس را برقرار نماییم و برای این مهم نیازی به حضور دیگران در منطقه نیست؛ بلکه حضور بیگانگان در منطقه موجب ناامنی است.

دریادار سیاری با تاکید بر برخورد قاطع با ناامن کنندگان خلیج فارس، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در خلیج فارس زیاده خواهی کند و یا برای خود منافعی نامشروع تعریف نماید، قطعا ایجاد مشکل خواهد کرد و ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد و خود اقدام به برقراری امنیت می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به چرایی اصرار آمریکایی‌ها برای حضور در خلیج فارس، گفت: این‌ها برای خود منافع نامشروعی تعریف کرده‌اند و به دنبال این هستند که برای مشروعیت دادن به حضور خود یکسری منافع را تعریف و پای دیگران را پیش کشند.

دریادار سیاری ارتباط آمریکا با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را از جمله مصادیق این منافع نامشروع خواند و تصریح کرد: اینها مسائلی است که اگر بررسی شود، مشخص خواهد شد که چه منافعی برای آمریکا، تحت عنوان برقراری امنیت در خلیج فارس تعریف می‌شود؛ درحالیکه این مسائل ربطی به آنها ندارد.

وی با اشاره به تاثیر ایران‌هراسی بر اعراب منطقه، گفت: امیدواریم کشورهای حاشیه خلیج فارس به این درجه از آگاهی برسند که بتوانند با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین امنیت همکاری کنند.

دریادار سیاری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده که ما اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم و احترام همسایگان را داریم و در جهت تامین منافع خواهیم توانست با یکدیگر ‌‌نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی تقویت بنیه رزمی نیروهای مسلح را تنها به منظور دفاع از کشور و اسلام دانست و افزود: دیگر کشور‌ها نباید تصور کنند با پول منابع خدادادی کشورهای مسلمان خواهند توانست اقتداری بدست آوردند؛ اقتدار با تکیه بر مردم و همکاری کشورهای همسایه بدست می‌آید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با برنامه «رویداد» همچنین درباره کشتی ایرانی «شاهد» گفت: ان‌شاءالله این کشتی با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد و برابر آنچه برنامه ریزی شده اقدام می‌نماید.

دریادار سیاری افزود: قطعا در قبال مردم مظلوم یمن، هرگونه کمک بشر دوستانه‌ای را عملیاتی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این توانمندی را داریم که امنیت خلیج فارس را حفظ کنیم و باز هم تاکید می‌کنم که در این راستا نیازی به حضور دیگران نیست.

کد خبر : ۲۷۷۸۰۳