خبرگزاری کار ایران

خاتمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای منافع نظام٬ رییس دولت اصلاحات نباید ممنوع‌التصویر و بیان می‌شد

نایب رییس مجلس ششم گفت: کسانی که برای رییس دولت اصلاحات ممنوعیت‌ ایجاد کرده‌اند٬ اگر بیشتر تحمل می‌کردند٬ این تصمیمات را نمی‌گرفتند.

محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد ممنوعیت‌های تصویری و بیانی رییس دولت اصلاحات گفت: این اقدام مبنای قانونی ندارد و نه تنها باعث نشده جایگاه دولت اصلاحات در جامعه تقلیل پیدا کند٬ بلکه محبوبیتشان بیشتر شده و افزایش نفوذ کلام ایشان را بیش از گذشته در جامعه به همراه داشته است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم چه کسانی چنین اقداماتی را انجام می‌دهند٬ اما اگر بیشتر تحمل می‌کردند٬ برای حفظ منافع نظام هم که شده بود٬ این چنین تصمیماتی را نمی‌گرفتند.

وی یادآورشد: رییس دولت اصلاحات چیزی برای از دست دادن ندارد و به آن چیزی که دارد٬ اتکا می‌کند. چیزی که ایشان دارد٬ سرمایه‌ها و پشتوانه‌های مردمی است٬ لذا نتیجه تصمیمی که گرفته شد و کاری که انجام شد٬ بر خلاف آن چیزی بوده که اقدام کنندگان از آن انتظار داشتند.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: آنها می‌خواستند با این اقدام٬ رییس دولت اصلاحات و جایگاه وی را تقلیل دهند٬ اما به نظر من شخصیت وی برای جامعه بیش از پیش شناخته شده است.

کد خبر : ۲۷۶۵۵۹