خبرگزاری کار ایران

علوی در جلسه شورای اداری البرز:

سایه مدیریت استانداران بر تمامی گرایش‌های سیاسی باشد

وزیر اطلاعات و عضو مجلس خبرگان رهبری مهمترین سیاست دولت یازدهم را قرار دادن کلیه جریان های سیاسی زیر پرچم واحد ولایت فقیه برشمرد.

به خبرنگار ایلنا در کرج، حجت‌الاسلام علوی، در سفر یک روزه به استان البرز، پیش از ظهر امروز، با حضور در اولین جلسه شورای اداری استان، در سال جدید که با حضور مسئولان و مدیران استان البرز برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان البرز در سطح کشور گفت: استان البرز خواستگاه انسان‌های بزرگ و فرهیختگانی همچون طالقانی‌ها، فلاحی‌ها، آل احمد‌ها و شخصیت‌های برجسته دیگری است که نقش به سزایی در جریان انقلاب و اوایل شکل گیری نظام داشته‌اند.

وی در ادامه، با اشاره به تعبیر رهبری در خصوص استان البرز که از آن به ایران کوچک یاد کرده‌اند بیان داشت: استان البرز، با تجمیع تنوع قومیت و فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر به عنوان الگو و اشلی از همزیستی مسالمت‌آمیز تفکرها و فرهنگ‌های مختلف در کشور می‌تواند مورد استناد قرار گیرد.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به حساسیت برگزاری دو انتخابات مهم امسال کشور اظهار داشت: به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شده است از‌‌ همان ابتدا با هرگونه اقدامی که موجبات برهم زدن آرامش و امنیت مردم را فراهم کند برخورد شود.

علوی در ادامه، با بیان اینکه اختلافات منشاء بی‌نظمی و فشل شدن جامعه می‌تواند باشد بر لزوم وحدت ملی و قبول مسئولیت برای همه جریان‌ها، دیدگاه‌ها و تفکرات جامعه توسط مسئولان تاکید کرد.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به نقدهای گزنده‌ای که از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توسط عده‌ای به این دولت هجمه شده گفت: رهبری امسال را سال همدلی و هم زبانی نام گزاری کرده‌اند، هم اکنون می‌بایست به نظاره نشست و رصد کرد مدعیانی که داعیه ولایتمداری و تبعیت از رهبری دارند بر طبق فرامین رهبری آیا همچنان می‌خواهند به دولت هجمه وارد کنند یا دست از این کار بر می‌دارند؟

وی در ادامه با بیان این مطلب که تعدد جناح‌ها، احزاب و تشکل‌های مردمی مغایرتی با امنیت ملی کشور ندارد٬ اظهار داشت: تضارب آراء و وجود سلایق مختلف سیاسی در کشور از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

علوی در ادامه، با انتقاد از جهت‌گیری دولت‌های مختلف پس از روی کار آمدن در به حاشیه راندن جناح رقیب و سرگرم شدن با مسائل صرف سیاسی و جناحی گفت: ازآنجایی که دولت تدبیر و امید به دلیل آنکه سعی و همت گماشته تا جهت‌گیری‌های صرف سیاسی را کنار بگذارد و تنها در راستای خدمت به مردم و اعمال مدیریت صحیح و بدون حاشیه در کشور گام برداشته شود٬ به نظر می‌رسد نسبت به دولت‌های گذشته از انسجام بیشتری برخوردار شده است.

وی در ادامه، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید استانداران صرفا نماینده یک جریان خاص سیاسی نیستند و تلاش شده تا از همه جریان‌های سیاسی در استان‌ها، استفاده شود٬ اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی همه گرو‌ها و جناح‌ها و تفکرات مختلف زیر یک پرچم واحد و تحت یک رهبری واحد می‌بایست نیاز‌ها و مطالباتشان محقق شود.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این مطلب که همه مردم جامعه از طیف‌های مختلف در کشور می‌بایست امنیت حق اظهار نظر داشته باشند٬ گفت: اگر می‌خواهیم که جامعه سالمی از لحاظ روانی داشته باشیم می‌بایست از تحقیر و چماق زدن بر سر مردم پرهیز کنیم و بگذاریم صداهای مختلف شنیده شود و همه مردم در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند.

وی در ادامه، با بیان اینکه، جامعه تو سری خور، دچار عقده حقارت خواهد شد بیان داشت: اگر با سیاست‌های غلط جلوی ازادی بیان مردم گرفته شود و مردم از نظام عقده کنند باید منتظر و آماده هرگونه ناهنجاری و بروز ناملایمات اجتماعی و همچنین بحران در جامعه باشیم.

علوی در ادامه، با بیان اینکه باید برای تک تک افراد جامعه آبرو و حرمت قائل باشیم و آبروی افراد را ملعبه دست خود نکنیم گفت: ما اجازه نداریم با اندک جهت‌گیری سیاسی افراد، به مردم انگ مومن بودن و یا نبودن بزنیم و با اتهام‌زنی آبروی افراد را در جامعه بریزیم.

وزیر اطلاعات در ادامه، با بیان اینکه امنیت روانی افراد از هر امنیتی در جامعه بالا‌تر است٬ بیان داشت: با یک نگاه اجمالی به آرامش چهارشنبه سوری امسال و مقایسه آن با چهارشنبه سوری سال‌های قبل، می‌توان متوجه شد که وقتی مردم خود را در سرنوشت جامعه خود سهیم بدانند و احساس کنند که به رای و نظر آنها توجه و دقت نظر شده در برون‌داد واکنش به مراسم‌ها و همایش‌های اجتماعی، مقاطع مختلف اجتماع خود، همچون چهاشنبه سوری امسال، رفتارهای به هنجار و معقولانه‌ای هم از آن‌ها سر خواهد زد.

وی در ادامه گفت: در سال‌های قبل، چون مردم دق ودل داشتند و از وضعیت مدیریت کشور ناراضی بودند با هر بهانه‌ای منتظر ریختن در خیابان‌ها و برهم زدن نظم عمومی بودند ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دولتی که بر پایه خواست و نظر مردم برگزیده شد، وقتی مردم احساس کردند که می‌توانند صحبت کنند و نظرات و آرایشان برای نظام ارزش دارد به نظر می‌رسد بسیاری از تنش‌های جامعه کاسته شد.

علوی در پایان، با اشاره به برگزاری مراسم ۱۶ آذر، روز دانشجوی سال گذشته خاطرنشان کرد: امنیتی که در ۱۶ آذر سال گذشته در دانشگاه‌ها برقرار شد مرحون فضای آزاد روانی و آزادی بیانی بود که در فضای دانشگاه‌های کشور ایجاد شد.

کد خبر : ۲۷۵۱۳۲