خبرگزاری کار ایران

رقیب روحانی بر کرسی سبز بهارستان می‌نشیند؟

گزارش ایلنا از فعالیت انتخاباتی حامیان سعید جلیلی در بیرجند

در حالی که کمتر از ده ماه تا انتخابات مجلس زمان باقی مانده برخی اخبار حاکی از فعالیت حامیان سعید جلیلی در شهر بیرجند است.

یک منبع آگاه به خبرنگار ایلنا گفت: سعید جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس٬ چهار سناریوی کاندیداتوری از تهران، قم، مشهد و بیرجند را داشت. اما نظرسنجی‌های اولیه نشان داد جلیلی در تهران و قم توانایی کسب رای اول را ندارد و به این ترتیب نمی‌تواند به عنوان گزینه ریاست مجلس مطرح شود٬ لذا احتمال حضور او از خراسان در انتخابات قوت گرفته است.

این فعال سیاسی حامی جلیلی در شهر مشهد افزود: این نگرانی وجود دارد که در مشهد نیز به خاطر اختلاف نظری که بین آقایان جلیلی و قالیباف وجود دارد٬ زمینه پیروزی جلیلی وجود نداشته باشد. به همین سبب٬ به موازات برخی فعالیت‌های جلیلی در مشهد، قم و تهران، عده‌ای از نزدیکان او در بیرجند نیز فعال شده‌اند٬ تا آخرین سنگر رقیب انتخاباتی روحانی را حفظ کنند.

یکی دیگر از فعالان سیاسی استان خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های بیرجند این است که مقام‌های محلی استان نیز همسو با دولت نیستند و حضور جلیلی تداوم حضور آنها را در مسئولیت‌هایشان را تضمین می‌کند.

گفته می‌شود حامیان جلیلی در بیرجند که برنامه‌های خود را در «حسینیه چهار درخت» این شهر پیگیری می‌کنند٬ در چند ماه گذشته٬ چهار بار از جلیلی برای سفر به بیرجند دعوت کرده‌اند.

همچنین این خبر نیز وجود دارد که نقش اصلی حامیان جلیلی در حال حاضر به عهده یکی از خویشاوندان نزدیک سعید جلیلی است. وی که پزشک متخصص مغز و اعصاب است این روزها مدام به سفرهای روستایی می‌رود و برای جلیلی رای جمع می‌کند.

شنیده می‌شود سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل کرج و معاون استاندار سابق خراسان  از جمله افرادی هستند که در جمع حامیان جلیلی حضور دارند.

بنا به گفته این منابع از استان‌ خراسان٬ تمام تلاش آنها روی این مسئله معطوف است که فرد قدرتمندی به عنوان رقیب جلیلی وارد انتخابات نشود.

از سوی دیگر شنیده می‌شود برخی اعضای جبهه پایداری و مدیران سابق احمدی‌نژاد قرار است برای حمایت از سعید جلیلی بسیج شوند.

کد خبر : ۲۷۴۰۵۱