خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه استرالیا مطرح کرد؛

سوءاستفاده از شهروندان ایرانی در انتقال به استرالیا/ گروه‌های غیرقانونی تجارت انسان

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۰۰۱

وزیر خارجه کشورمان از بررسی نگرانی‌های مشترک در مورد گروه‌های تروریستی مثل داعش و نیز سواستفاده گروه‌های غیرقانونی در حوزه تجارت انسان در دیدار با همتای استرالیایی خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با جولی بی‌شاپ٬ وزیر امور خارجه استرالیا گفت: خوشحالم که پس از یک دهه امروز میزبان وزیر امور خارجه استرالیا در ایران هستیم، البته ما همواره با استرالیا روابط سیاسی و اقتصادی داشته‌ایم و این روابط علیرغم فراز و نشیب‌ها ادامه داشته اما زمان آن فرا رسیده که این روابط را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان از طرح مباحثی همچون ارتقاء سطح روابط میان ایران و استرالیا، بررسی نگرانی‌های مشترک در مورد گروه‌های تروریستی نظیر داعش و همچنین سواستفاده گروه‌های غیرقانونی در حوزه تجارت انسان در دیدار با همتای استرالیایی خود خبر داد.

وی با بیان اینکه در دیدار مشترک امروز در مورد موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه صحبت شد، گفت: نگرانی مشترک ما از مسئله افراط و تروریسم، ‌نگرانی است که امروز نیز به آن پرداخته شد. ما امروز در مورد برخورد با پدیده بسیار خطرناک داعش در منطقه بحث کردیم.

ظریف افزود: خانم بی‌شاپ نسبت به حضور شهروندان غربی و استرالیایی در میان تروریست‌های داعش اظهار نگرانی کردند. برای همین نیاز به هماهنگی و هفکری در حوزه‌های مختلف برای مقابله با پدیده داعش مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در این دیدار همچنین در خصوص موضوعات دوجانبه و ضرورت افزایش تعاملات دوجانبه بحث و بررسی شد؛ یکی از موضوعات نگرانی میان ما و استرالیا٬ بحث سوءاستفاده گروه‌های غیرقانونی در حوزه تجارت انسان است. برای همین موضوع سوءاستفاده از شهروندان ما برای انتقال به استرالیا و نحوه برخورد با آنها بحث‌هایی شد و مقرر شد همکاری‌ها و گفت‌و‌گوهای کنسولی دو کشور را برای حل این معضل ادامه بدهیم.

ظریف با بیان اینکه در این دیدار مباحث خوبی در زمینه حمایت از حقوق بشر مطرح شد، گفت: امیدوارم با ادامه همکاری‌ها و تعاملات سیاسی بین ایران و استرالیا بتوانیم زمینه را برای بهبود وضعیت فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز