خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروز آبادی درجمع خبرنگاران:

ایران مدافع منطق و نهضت ملت‌هاست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همانگونه که رهبری گفتند اگر ببینیم آمریکا نگاه سلطه‌طلبانه ندارد و تابع منطق هستند٬ ممکن است در موارد دیگر جز مذاکرات نیز با آنها همکاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر سردار بسیجی حسن فیروز آبادی در حاشیه مراسم رژه روز ارتش درجمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز نیروی زمینی ارتش گفت: کلام زیبای آقای روحانی با طرح این مسئله که نیروهای مسلح و دولت و دولت و نیروهای مسلح همدل و همزبان هستند٬ یک واقعیت ریشه‌دار و عمیق در ایران است که امام راحل (ره) آن را پایه‌گذاری کرد. 

وی ادامه داد: در ایران همه آحاد ملت چه آنها که در دولت و چه آنهایی که در نیروهای مسلح هستند٬ همه بسیجی و سرباز ولایت هستند و با هم می‌گویند «خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است». 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سرداران عرصه دیپلماسی اظهار داشت: اینکه دیپلماسی و نیروهای مسلح هم با یکدیگر همدل هستند٬ یک اصل علمی است که برخاسته از تجربه بشری است و سربازان دیپلماسی هر کشور پیشگامان صلح هستند؛ یعنی وزیر خارجه و همکارانش تلاش می‌کنند تا جنگی رخ ندهد و منافع ملی و مصالح ملت تامین شود و نیروهای مسلح با اقتدار و آمادگی پشتیبان دیپلماسی هستند و اثر بازدارندگی دارند. 

خبرنگاری از سردار فیروز آبادی پرسید که عربستان می‌گوید ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند٬ نظر شما دراین باره چیست که وی تصریح کرد: این حرف، حرف خنده‌داری است٬ در حالی که رژیم سفاک عربستان امروز تمامی تسلیحاتی که از آمریکا و غرب تهیه کرده٬ علیه یمن به کار می‌برد و دودی را به راه انداخته که به چشم جهانیان می‌رود٬ شما چه اثری از دخالت و حضور ملت ایران را می‌بینید؟ ایران مدافع منطق و نهضت ملت‌ها است. 

وی افزود: مردمی که در یمن قیام کرده‌اند٬ خواستار حقوق مردمسالارانه خویشند و با هم یک ملت شده‌اند و یک صدا می‌گویند «عربستان دست از آتش بردار» آمریکا و عربستان باید دست از دشمنی مردم یمن بردارند٬ تا یک حکومت مردم سالارانه در آنجا ایجاد شود. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سابقه حوثی‌ها خاطر نشان کرد: حوثی‌ها یکی از قبائل یمن هستند که در این نهضت مردمی پیشتاز شده و مردم دیگر به آنها پیوستند و دیگر حوثی و غیرحوثی مطرح نیست٬ بلکه ملت یمن مطرح است که یکپارچه علیه دشمنانش می‌جنگد.

سردار فیروز آبادی تاکید کرد: ایران مدافع ملت یمن مستقل و مردم سالارانه است و آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها با نسبتی که به ایران می‌دهند٬ می‌خواهند فرافکنی کنند. 

خبرنگاری از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پرسید که وزیر دفاع آمریکا بیان کرده گزینه نظامی همچنان روی میز است٬ پاسخ شما به او چیست که وی ابراز داشت: وزیر دفاع کارش این است؛ سیاستمداران آمریکایی از او خواسته‌اند که این را بگوید. گزینه نظامی آمریکا در زمان بوش جاهل کوچک٬ با تمام قوا آمد و تا مرزهای ایران رسید و نیرو‌هایش را آماده و مسلح کرد ولی فرماندهانش از بوش خواستند تا آنها را وارد این جنگ نکنند و عقب‌نشینی کردند. حال آمریکا اگر می‌خواهد سایر اعتبارش را نابود کند٬ می‌تواند اینها را بگوید٬ ولی می‌دانم که وزیر دفاع آمریکا اینها را از دل نگفته است. 

خبرنگار CNN از سردار فیروز آبادی پرسید آیا احتمال همکاری ایران و آمریکا در عراق وجود دارد که وی پاسخ داد: CNN  سخنگوی وزارت دفاع آمریکاست و من با آن‌ها سخنی ندارم٬ اما ایران در عراق از ارتش و نیروهای مردمی آن کشور که علیه جنایتکاران داعشی می‌جنگد٬ حمایت کرده و می‌کند٬ ولی آمریکایی‌ها مدعی شدند که با آن اتحادشان می‌خواهند با داعش بجنگند و شر چیزی را که خودشان درست کرده‌اند٬ از سر ملت‌ها کم کنند ولی تاکنون حرکت مثبتی را ما مشاهده نکرده‌ایم. ولی اگر مایل هستند علیه داعش بجنگند٬ کسی مانع آنها نیست و می‌توانند در جبهه ضد داعش فعالانه همکاری کنند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: مقامات آمریکایی مایلند که به مقامات ایران بگویند آمریکا علیه داعش می‌جنگد٬ ولی ما مشاهده نکرده‌ایم که آنها اقدام بخصوصی را انجام بدهند. 

سردار فیروز آبادی درباره تحویل سامانه موشکی S-300 از روسیه نیز گفت: روس‌ها به آمریکایی‌ها و غربی‌ها دست دادند و در بحران اکراین متوجه شدند تحریم آمریکا چیست و متوجه شدند که تحریم آنها برای سلطه و فشار بر ملت‌ها و کشتار مردم و گرفتند حق مردم از حق حاکمیت ملی است. 

وی درباره اینکه به چه میزان مذاکرات هسته‌ای در این اقدام روسیه موثر بوده٬ اظهار داشت: بخشی از این کار بخاطر مذاکرات و بخشی به خاطر تحریم‌هاست. آنها فهمیدند چقدر آمریکا به مذاکرات نیاز دارد و به مذاکرات گرایش مثبت دارد. حال روسیه چرا دوست خود را از قراردادش دور نگه دارد. ما پول S-300 را داده‌ایم٬ چرا تحویل ندهد. پوتین که فردی منطقی و جهان‌شناس است٬ متوجه شده که ایران برای دفاع از خود می‌خواهد از S-300 استفاده کند و البته S-300 نیز تهاجمی نیست. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تاثیر همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و روسیه در تحویل موشک‌های S-300 نیز تصریح کرد: ایران و روسیه کشورهای همسایه‌ای هستند که همکاری‌های دفاعی و امنیتی دارند و منافع ایران٬ منافع روسیه٬ و منافع روسیه٬ منافع ایران است. و این بیشتر به منطق ضد امپریالیستی ایران و روسیه بر می‌گردد٬ تا شرایط منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه. 

فیروز آبادی با طرح این مسئله که شرایط منطقه‌ای را آمریکایی‌ها از سال‌ها پیش طراحی کرده‌اند٬ یادآور شد: چهار دولت آمریکا با ملت‌های منطقه می‌جنگد تا پادشاهی نفت را بدست آورد و این سلطه و جنگ فقط برای تسلط یافتن بر مردم خاورمیانه نیست٬ بلکه برای سلطه بر جهان می‌جنگد تا با بدست آوردن نفت همه دنیا را به دست آورد. 

خبرنگاری از رئیس کل ستاد نیروهای مسلح پرسید که آیا احتمال همکاری ایران و آمریکا در آینده وجود دارد٬ که وی پاسخ داد: همانطور که فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای فرمودند؛ اگر آمریکا در آزمایش مذاکرات هسته‌ای خوب عمل کند و ما ببینیم که نگاه سلطه‌طلبانه ندارد و تابع منطق هستند٬ ممکن است در موارد دیگر نیز همکاری کنیم و در واقع رهبری٬ به آمریکایی‌ها توصیه کردند اگر علاقه وافری به همکاری و مذاکره با ایران دارید٬ باید صادقانه عمل کنید و در مذاکرات هسته‌ای صحه بگذارید و گرنه‌‌ همان دیوار بی‌اعتمادی باقی خواهد ماند.

کد خبر : ۲۷۱۰۰۰