خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

در قبال محدودیت هسته‌ای ما٬ تحریم‌ها باید برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۴۱

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچکس نمی‌‌تواند مردم یمن را از خواسته مشروعشان یعنی دفاع محروم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از دیدار با «مارکوس فدرر» قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان درباره این دیدار گفت: دیدار بسیار خوب و سازنده‌ای بود و ما درباره مسائل گوناگون از جمله هسته‌ای گفت‌و‌گو کردیم. 

وی ادامه داد: رابطه ایران و آلمان همیشه رابطه جدی و خوب و بدون مشکلی بوده است. امروز هم موضع آلمان در برابر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و یمن بسیار متفاوت از دیگر کشورهای درگیر در این مسائل است و آنها می‌خواهند دیدگاه کمک به مسائل یمن را داشته باشند. 

ولایتی گفت: امیدوارم که همیشه رابطه ما با آلمان درباره این مسائل ادامه داشته باشد

وی درباره گفت‌و‌گوی هسته‌ای نیز گفت: ما در این دیدار گفت‌و‌گوهایی را نیز در این باره داشتیم که هر دو طرف تاکید بر استمرار مذاکرات و گفت‌و‌گو‌ها داریم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره قطع‌نامه اخیر شورای امنیت پیرامون مسائل یمن گفت: این یک قطعنامه یک جانبه و به نظر من٬ ظالمانه است که بیشتر نوعی مجوز به عربستان برای تجاوز بود و نه تنها مشکل مردم یمن را حل نمی‌کند٬ بلکه آثار سوء آن مردم بی‌دفاع یمن تحمل خواهند کرد که تحت بمباران وحشیانه عربستان قرار دارند. 

علی‌اکبر ولایتی تصریح کرد: با تصویب این قطعنامه ناعادلانه همانطور که گفتم به نوعی به متجاوز اجازه تجاوز داده شده٬ بدون آنکه به بمباران مردم یمن توسط عربستان اشاره‌ای شود. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خواست مردم یمن یک خواست مشروع و دفاع از خود است. آنها می‌خواهند با این قطعنامه مردم یمن را محروم کنند. ولی آنها مردمی شجاع هستند که این نوع تحریم‌ها علیه آن‌ها کارساز نیست و با امکانات کم از تمامیت ارضی خودشان دفاع خواهند کرد. 

ولایتی تصریح کرد: هیچکس نمی‌‌تواند مردم یمن را از خواسته مشروعشان٬ یعنی دفاع محروم کنند و سرانجام پیروزی با آنهاست. 

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در این گفت‌و‌گو‌ها درباره بیانیه لوزان نیز صحبت شد٬ گفت: ایشان اعتقاد داشتند این مذاکرات و گفت‌و‌گو‌ها باید ادامه داده شود٬ من هم گفتم باید فرمان رهبری و سخنان رئیس جمهور پیرامون این مسائل اجرایی شود. یعنی اگر ما قبول می‌کنیم محدودیتی در امکانات‌ هسته‌ای‌مان ایجاد شود٬ همزمان با این موضوع باید تحریم‌ها برداشته شود و این یکی از شرط‌های ایران است که باید رعایت شود. 

وی افزود: اینکه بخواهند لغو تحریم‌ها بعد از بازرسی‌های آژانس انجام بگیرد٬ به هیچ وجه قابل قبول نیست بلکه این موضوع باید دو طرفه باشد و با هر توافقی لغو شود. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که نظر ایشان پیرامون لغو همزمان تحریم‌ها با توافق چیست گفت: ایشان هم این خواست را تایید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز