خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مومن در دیدار فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد

هتک حرمت مسئولان درست نیست

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید براینکه حرمت و آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتراست،‌گفت: هتک حرمت افراد و مسئولان درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم آیت‌ الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی عصر امروز در دیدار هیات موسس اتحادیه انجمن اسلامی‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اصل تاسیس چنین تشکل‌هایی ارجمند است، اظهار داشت: باید کار انجمن‌های اسلامی براساس اسلام و توجه به آموزه‌های اسلامی باشد.

وی با ذکر خاطره ای از امام خمینی (ره) گفت: بنده به اتفاق برخی از بزرگان قم خدمت امام خمینی (ره) رسیده بودیم تا برخی از این دوستان اجازه بگیرند تا از فضای سیاسی فاصله گرفته و به درس و بحث مشغول شوند اما امام خمینی (ره) به آنها فرمود اگر بحث خستگی است من باید از همه خسته‌تر باشم اما چون بحث وظیفه است هیچ کدام‌مان نباید کوتاهی کنیم. بر این اساس فعالیت شما در انجمن اسلامی اگر براساس اسلام باشد وظیفه است و نباید در مورد آن کوتاهی کنید.

آیت الله مومن در پاسخ به سخن یکی از دانشجویان در خصوص وجود فضای هتک حرمت در جامعه به ویژه هتک حرمت‌های اخیری که به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شده است گفت: به نظر من هتک حرمت افراد و مسئولان درست نیست چرا که  هتک  وحرمت یک شخص مومن نارواست و باید بدانیم حرمت و آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتراست.

 

کد خبر : ۲۷۰۴۲۷