خبرگزاری کار ایران

فتح‌الله حسینی به ایلنا خبرداد:

اعلام آمادگی عراقچی برای پاسخ به تمام سوالات نمایندگان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اعلام آمادگی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای پاسخ به تمام سوالات نمایندگان خبر داد و گفت:طرح یک فوریتی "الزام به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران" با امضای 225 نماینده مجلس به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.

فتح‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از حضور سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه درخواست شفاف سازی و انتشار بیانیه از سوی مذاکره کننده هسته‌ای داشتند تا همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مردم در جریان امور قرار بگیرند. این درخواست نمایندگان مجلس مورد موافقت مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای و سرپرست معاونت بین المللی سازمان اتمی قرار گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین ادامه داد:‌آقای عراقچی وکمالوندی برای شفاف سازی در مورد مذاکره لوزان اعلام آمادگی کرده و خواستار فرصتی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان شدند و اعلام کردند تا در جلسه دیگر پاسخگوی تمام پرسش‌های نمایندگان باشند.

وی نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی با نمایندگان تیم مذاکره کننده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دغدغه مجلس و دولت مسایل انقلاب و نظام است و تمام نمایندگان مردم، تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت مردان به دنبال احقاق امر مقام معظم رهبری در مورد شفاف سازی و همدلی و همزبانی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین از تقدیم طرح یک فوریتی "الزام به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران" با امضای 225 نماینده مجلس به هیات رییسه خبر داد و گفت: این طرح توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تهیه و تقدیم هیات رییسه شد.

نماینده مردم قصرشیرین در پایان گفت:‌ فردا آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مهمان مردم استان کرمانشاه خواهد بود.

 

کد خبر : ۲۷۰۴۲۰