خبرگزاری کار ایران

نوش‌آبادی در جمع خبرنگاران:

عذرخواهی مسئولان عربستان تاکنون شفاهی و غیر رسمی بوده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا زمانی که دولت عربستان عذرخواهی رسمی نکند٬ هیچ گونه پروازی تحت این عنوان به عربستان صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسین نوش‌آبادی در حاشیه مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و در جمع خبرنگاران٬ در مورد حکم اخیر وزیر ارشاد پیرامون لغو سفر عمره گفت: مطابق دستور رییس جمهور مبنی بر رسیدگی به حادثه تلخ تعرض پلیس فرودگاه جده عربستان به دو نوجوان ایرانی٬ کمیته‌ای در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تشکیل شد و مسئولان ذیربط در این کمیته حضور یافتند که ‌‌به تشکیل یک کمیته منتهی شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جلسه به صدور دستور لغو و تعلیق سفر حج عمره مفرده انجامید که از امروز به بعد هیچ گونه پروازی تحت این عنوان به عربستان صورت نمی‌گیرد تا زمانی که دولت عربستان عذرخواهی رسمی کند و هتاکان ومتجاوزین به شهروندان ایرانی را به اشد مجازات برسانند. 

نوش آبادی در ادامه تصریح کرد: عذرخواهی مسئولان عربستانی تاکنون عذرخواهی شفاهی و غیررسمی بوده و ما گفته‌ایم مسئولان عربستان باید به صورت رسمی و جدی عذرخواهی خود را اعلام کنند و این عذرخواهی از طریق مراجع رسمی عنوان شود و تا زمانی که این اتفاق نیفتد٬ تعلیق ادامه خواهد یافت. 

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: افراد خاطی در فرودگاه جده دستگیر شده‌اند٬ اما این برای ما کافی نیست و حتما باید مجازات عاملان انجام شود. 

نوش آبادی همچنین در کاهش سهمیه حج عمره افزود: فعلا این مساله در دستور کار نیست و آنهایی که برای حج عمره ثبت نام کرده‌اند٬ حقشان محفوظ است و وقتی که این سفر مجدد برقرار شود٬ بنا بر اعلام اعزام‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۰۴۰۶