خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

امکان پیشرفت در سایه تعامل مجلس و دولت خواهد بود

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال‌های پیش و به ویژه دولت دهم که بیشترین چالش را داشت، در دولت فعلی، بیشترین تعامل با مجلس وجود داشت.

محمد علی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص اینکه تعامل مجلس و دولت در سالی که گذشت، در مقایسه با سال‌های قبل از آن، چقدر می‌توانسته موفق باشد، گفت: تعامل بین دولت و مجلس خوشبختانه در سالی که گذشت چالش برانگیز نبوده، مجلس نیز همواره سعی کرده با تمام تلاش، تعامل خود را با دولت گسترش دهد.

نماینده فریدونشهر ادامه داد: اگر در عملکرد وزرا، خصوصا مباحثی که مربوط به معاونان پارلمانی بود، کاستی بود، تلاش کردیم این اعتماد به حد مناسب و خوبی نگه داشته شود، دولت هم در این تعامل تلاش بسیاری کرد.

وی افزود: در سال های گذشته خصوصا در پایان دولت دهم دولت و مجلس چالش های بسیار زیادی را داشتند، زیرا مسیر تعامل دولت قبلی، مخصوصا در پایان دوران ریاست آن،  با مجلس به تنش کشیده شد و دولت با رفتار و عملکرد غلط، نتوانست این رابطه را به مسیر درستی هدایت کند، به همین دلیل سال ۹۳ را می‌توانیم بهترین سال برای تعامل بین مجلس و دولت بدانیم.

 سخنگوی کمیسیون حقوق و قضایی مجلس در باره میزان تحقق و عملی کردن شعار سال گذشته توسط مقام معظم رهبری، اذعان داشت: متاسفانه در اجرای این شعار موفقیتی ندیدم. مقام معظم رهبری وقتی نامگذاری می‌کنند، یا بر مطلب خاصی تاکید می‌کنند، به عمق آن مطلب توجه کرده‌اند و همواره نکات اساسی مطرح می‌کنند.

اسفنانی با بیان اینکه متاسفانه بعضی‌ها به صورت شعار با این نامگذاری برخورد کرده‌اند، بیان داشت: بزرگترین هنری که در مورد شعار سال۹۳ انجام شد را در بیلبورد‌ها، عکس‌ها و بنرهایی دیدیم که در این زمینه توزیع شد، اما در عمل می‌توان گفت کمترین کار نسبت به توقعی که مقام معظم رهبری داشتند، انجام شد. فرهنگ و اقتصاد، دو مقوله بسیار مهم و ارزشمند هستند، چراکه فرهنگ و اقتصاد است که کشور را به جلو حرکت می‌دهد.

 سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سال ۹۳ نسبت به سال‌های پیش و به ویژه دولت دهم که بیشترین چالش را داشت، در دولت فعلی، بیشترین تعامل با مجلس وجود داشت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: هم مجلس و هم دولت باید به این نتیجه برسند که امکان موفقیت در سایه تعامل هر چه بیشتر این دو قوه میسر خواهد بود و دولت هم بهتر است این را بپذیرد که اگر مجلس نیز نقدی به آن داشت، قصدش اصلاح فضا است. اگر این تصور در ذهن دو طرف باشد که در سایه تعامل می‌توان پیشرفت داشت، قطعا به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

کد خبر : ۲۶۲۳۱۲