خبرگزاری کار ایران

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور خبر داد:

شناسایی بیش از ۱۰ نفر از عاملان حادثه شیراز

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور از شناسایی هویت بیش از ۱۰ نفر از عاملان حادثه شیراز خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تاکنون جمعی از عوامل این حادثه شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ذوالفقاری شامگاه دوشنبه در پایان سفر ۲ روزه خود به شیراز در جمع خبرنگاران درباره حادثه حمله به مطهری در این شهرستان، افزود: در پی دستوری که رییس جمهور و وزیر کشور مبنی بر حضور هیاتی از مرکز برای پیگیری حادثه شیراز، صادر کردند، این سفر صورت گرفت.

وی اظهار کرد: بررسی‌های میدانی مختلف صورت گرفت و تحقیقات در سه حوزه قبل از واقعه، حین واقعه و پس از واقعه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور با اشاره به برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با مقام‌های مسئول استان و همچنین نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: خوشبختانه مواضع خوب و مناسبی مسئولان استان در این باره دارند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هیات اعزامی به تشکیل جلسه نهایی اقدام ورزید و مستندات و مدارک مختلف را مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد که دستگاه‌های اطلاعاتی متشکل از اداره کل اطلاعات استان، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، حفاظت اطلاعات سپاه مستندات و تحقیقات خود را تحت نظارت دادستان ترکیب و تلفیق کنند.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور ادامه داد: تاکنون بر اساس مستندات مختلف از جمله عکس و فیلم هویت بیش از ۱۰ نفر از افراد شناسایی شده که مقرر شد زیر نظر دادستان اقدامات لازم صورت بگبرد.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد در چارچوب قانون و مقررات هرکس به هر میزانی قصور، تخلف و قانونی‌شکنی داشته٬ با هماهنگی دادستان با آن برخورد شود.

ذوالفقاری یادآور شد: هماهنگی‌های لازم در شورای تامین استان نیز صورت گرفته و بر اساس دستور وزیر کشور، استاندار فارس به عنوان رییس شورای تامین٬ مامور پیگیری و هماهنگی‌های لازم برای شناسایی عوامل حادثه با همکاری دستگاه‌های امنیتی شد.

وی گفت: تکالیف و وظایف قانونی دستگاه‌ها کاملا مشخص شده  و مقرر شد اطلاعات به دست آمده در اختیار مقامات قضایی قرار بگیرد٬ تا با سرعت و قدرت با عوامل بررسی شود.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور گفت: هیات اعزامی به زودی گزارش خود را تقدیم رییس شورای امنیت کشور می‌کند و پس از بررسی در اختیار مقام‌های کشوری قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۲۶۰۹۹۷