خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در تشریح جلسه امروز مجلس به ایلنا خبر داد:

بررسی ۱۵ بند ایرادهای شورای نگهبان بر لایحه بودجه/چگونگی حذف یارانه پردرآمدها

عضو هیات رییسه مجلس از مکلف شدن شرکت ملی نفت ایران برای پرداخت سهم صندوق توسعه ملی خبر داد.

محمدحسین فرهنگی در تشریح جلسه امروز صحن علنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ گفت: امروز در رفع ایرادهای شورای نگهبان در ۱۵ بند که در بردارنده موارد متعدد بود٬ نشست صحن علنی برگزار شد و در این راستا ۴ تذکر، ۸ مورد حذف، ۵ مورد ویرایش و ۲ مورد اصلاحات انجام شد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات امروز مجلس تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران با موافقت نمایندگان مکلف شد در صورت صادرات فرآورده‌های نفتی نیز نسبت به پرداخت سهم صندوق توسعه ملی اقدام کند. 

وی در تشریح دیگر مصوبات امروز مجلس افزود: اعمال سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در پرداخت بدهی‌های دولت یا تسویه و تها‌تر آن‌ها الزام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به رعایت قوانین و مقررات در سرمایه‌گذاری‌های خود نیز از جمله مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی بود که طی آن اوراق صکوک اجاره تعریف سند: اوراق بهادار قابل نقل و انتقالی که نشان‌دهنده مالکیت مشاعی دارند در منافع مورد اجاره قانونی می‌باشد. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین امروز وزارت آموزش و پرورش اجازه یافت در مناطقی که نمی‌تواند خدمات آموزشی ارائه کند سرویس ایاب و ذهاب رایگان به نزدیک‌ترین محل آموزشی برای کلیه دانش‌آموزان فراهم کند و برای این مصوبه ردیف بودجه تعیین شد. همچنین برای وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌ها‌ی صندوق رفاه دانشجویان سقف ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تعیین شد. 

وی در ادامه افزود: برای منابع اجرای بند بودجه قانون برنامه پنجم جهت کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال منابع تعریف شد. 

این نماینده مردم در مجلس نهم در پایان افزود: همچنین امروز با توافق نمایندگان برای حذف خانوارهای پردرآمد، بنا به تشخیص دولت بر اساس شرایط اقلیم، بعد خانوار، محل سکونت و میزان درآمد تعیین شد و همچنین در ۱۰ مورد نیز برای درآمد‌ها یا هزینه‌های تبصره‌های مختلف ردیف تعیین شد.

کد خبر : ۲۶۰۴۸۳