خبرگزاری کار ایران

اولیاء در گفت و گو با ایلنا:

برخورد با عوامل حادثه شیراز شاخصه حقوق شهروندی است

یک نماینده سابق مجلس شواری اسلامی درباره حادثه شیراز گفت: برخورد و پیگری با این مسئله نامبارک٬ می‌تواند شاخصی از آزادی بیان و حقوق شهروندی باشد که دولت بارها مطرح کرده است.

علی اکبر اولیاء در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اتفاقات رخ داده شب گذشته شیراز و تعرض گروه‌های خودسر به علی مطهری گفت: این نوع اتفاق‌ها، رخدادهای بسیار نامبارکی است که بررسی، پیگیری و برخورد با‌ آنها همچون آزمونی در جهت قانونمداری برای نظام است.

وی ادامه داد: دفاع از جایگاه حقوقی و شخصی یک نماینده٬ اولین مرحله در راستای انجام وظیفه و مسئولیت نمایندگی است، بنابراین همه دستگاه‌‌های مسئول در استان فارس٬ باید نسبت به این مورد از تعرض پاسخگو باشند.

این نماینده سابق مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: برخورد و پیگری با این مسئله نامبارک در این دولت می‌تواند شاخصی از آزادی بیان و حقوق شهروندی باشد  که دولت بارها مطرح کرده است.

اولیاء گفت: بررسی و پاسخگویی نهادهای کشوری و استانی به این موضوع می‌تواند معیاری برای اداره کشور در چارچوب قانون مطرح شود٬ علاوه بر آن مجلس شواری اسلامی و هئیت رئیسه باید نسبت به این رخداد٬ واکنش مناسبت و سریعی را نشان دهند.

وی افزود: یک نماینده باید در اجرای انجام وظیفه نمایندگی خود باید  بتواند در چارچوب قانون عمل و حرکت کند و اگر قرار باشد، با یک نماینده بخاطر یک تذکر قانون اساسی این گونه رفتار شود، صحیح و قانونی نیست.

این نماینده مجلس هشتم شواری اسلامی بیان کرد: دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی امروز در یک امتحان قرار دارند؛ که در بررسی و  برخورد مناسبت با این قضیه است که می تواند سربلند شوند.

وی گفت:اگر با این چنین موضاعاتی برخورد نشود ما شاهد خواهیم بود که برخی از جریان ها و نیروهای سیاسی برای دستبابی اهداف و نظرات خود از آن به صورت یک  رویه رفتاری در همه عرصه های استفاده کنند.

اولیاء با اشاره به حادثه قم و تعارض به رئیس مجلس٬ خاطرنشان کرد: در آن سال ها ما بارها به آقای لاریجانی مراجعه می‌کردیم و از چنین رفتارهای شکایت و درخواست داشتیم قوه مقننه اقدامی صورت دهد٬ که سکوت تنها جواب ما بود، اما اتفاق روزگار این بود که خود آقای لاریجانی هم در نهایت قربانی این سبک رفتاری شد که البته از این بابت متاسفیم.

وی تاکید کرد:اگر شرایط و امنیت در یک کشور برای نماینده مجلس در راستای وظایف و تضمین مسئولیت نمایندگی محیا نباشد  به هیچ عنوان نمی توانیم از حقوق شهروندی و... صحبت کنیم.

 

کد خبر : ۲۵۹۳۷۸