خبرگزاری کار ایران

منصوری‌آرانی در دیدار با رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس:

داعش با حمایت‌ کشورهای فرامنطقه‌ای ایجاد شده/مردم منطقه به سیاست‌های غرب بی‌اعتمادند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس گفت: بر اثر سیاست‌های دوگانه غرب امروز مردم منطقه، اعتماد خود را به این کشور‌ها از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از خانه ملت عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس روز گذشته با ریچارد اوتاوای رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد. 

منصوری آرانی در این دیدار با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در قبال موضوعات منطقه بویژه سوریه و بحرین گفت: امروز خطر واقعی برای امنیت و آرامش جهان، تروریسم و گروه تروریستی داعش است. 

وی افزود: بر اثر سیاست‌های دوگانه غرب امروز مردم منطقه، اعتماد خود را به این کشور‌ها از دست داده‌اند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: داعش با کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی غرب و همپیمانان منطقه‌ای تشکیل شده است. 

عباسعلی منصوری آرانی همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: این بحران تنها از طریق گفت‌وگو‌های ملی و توسط گروه‌های داخلی سوری می‌تواند حل و فصل شود. 

ریچارد اوتاوای رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس عوام در جریان این دیدار نیز گفت: ‌ ایران یک بازیگر مهم منطقه است و ما به دنبال گسترش همکاری‌ها با این کشور هستیم. 

وی در جریان این دیدار که در محل مجلس عوام صورت گرفت، با اشاره به وجود برخی سوءتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌ها در روابط ایران و انگلیس گفت: به رغم این مساله، دو کشور لازم است با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند. 

اوتاوای سفر هیات پارلمانی ایران در مقطع کنونی به انگلیس رابسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با این رفت و آمد‌ها و گفت‌وگو‌ها، این سوءتفاهم‌ها مرتفع گردد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، خطر تروریسم و گروه تروریستی داعش را برای امنیت و آرامش جهان و منطقه بسیار جدی خواند و خواستار مقابله جامعه بین الملل با این تهدید گردید. 

هیات پارلمانی ایران متشکل از عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان، عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی، ‌ حجت الله درویش‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، سید شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حمیدرضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه وارد لندن شد. 

سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور انگلیس بعد از سفر هیات پارلمانی انگلستان در سال گذشته به تهران، و پیرو دعوت صورت گرفته از هیات ایرانی برای سفر به لندن صورت می‌گیرد. 

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از ۴ نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست جک استراو رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، آذرماه سال ۹۲ به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران به تهران سفر کرده بودند.

کد خبر : ۲۵۹۲۴۱