خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران خبرداد:

برگزاری جلسه آزانس و سازمان انرژی اتمی در اواخر فروردین/مذاکرات امروز جدی بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۱۷۳

سفیر و نماینده دائم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری جلسه دیگری میان سازمان انرژی اتمی و بازرسان انرژی اتمی در اواخر فروردین ماه خبرداد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نجفی شامگاه امروز پس از مذاکرات سازمان انرژی اتمی با بازرسان آژانس در جمع خبرنگاران گفت: پیرو ملاقات دکتر ظریف با آقای امانو در مونیخ و دیدار متعاقب آن یعنی دیدار آقای دکتر عراقچی با ایشان در وین و توافقات صورت گرفته،  جلسه امروز تشکیل شد.

وی درباره جلسه امروز اظهارداشت: محور اصلی جلسه دو اقدام عملی باقیمانده بود که ما نیاز به تبادل نظر بیشتری داشتیم و اطلاعات بیشتری میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: توافق شد تا همکاری‌ها را ادامه دهیم. همچنین در مورد راه‌هایی که می‌شود همکاری‌ها را تسریع بخشید تبادل نظر صورت گرفت .

نجفی با بیان اینکه موضوعات پیچیده هستند، یادآور شد: قرار شد جلسه دیگری در این رابطه برگزار شود. این جلسه در اواخر فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن را بعدا اعلام می‌کنیم.

وی جلسه امروز را بسیار جدی دانست و تصریح کرد: مباحث امروز اکثرا فنی بود و جواب هایی که رد و بدل شد نشان می‌دهد دو طرف عزم جدی برای ادامه همکاری دارند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: امیدوارم با جلساتی دیگری که برگزار می‌شود بتوانیم پیشرفتی در موضوعات فی مابین داشته باشیم و بتوانیم به توافق مورد رضایت دو طرف دست یابیم.

نجفی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا دو پاسخ باقیمانده حل شده است؟ بیان کرد: خیر آن دو موضوع هنوز حل نشده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز