خبرگزاری کار ایران

معاون آسیا وزارت خارجه در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان:

استحکام روابط ایران و آذربایجان به حفظ امنیت منطقه کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۴۳۳

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه و خلف خلف ‌اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در باکو به طور جداگانه ملاقات و در خصوص راه‌های توسعه روابط گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه آذربایجان در این ملاقات با ابراز رضایت از روند مثبت توسعه روابط دوکشور، اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان را عامل مهمی برای تقویت مناسبات فیمابین دانست.

المار محمدیاراف نیز با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف به جمهوری آذربایجان، بر لزوم توسعه همکاری‌ها در همه جوانب تأکید و آمادگی کشورش را برای برگزاری اجلاس‌های سه‌جانبه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه بر اهمیت اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب و اتصال خط آهن آستارا - آستارا تأکید و نقش کشورمان را در دسترسی جمهوری آذربایجان به آب‌های آزاد، مهم توصیف کرد.

خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز حضور ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس پنج‌جانبه خزر را فرصت دیگری برای مرور مناسبات موجود میان دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند فعالیت خود در زمینه‌های اقتصادی، به‌ویژه در زمینه‌های انرژی و ترانزیت را بسط و توسعه دهند.

در این ملاقات طرفین در خصوص همکاری مشترک در زمینه انرژی به گفت‌وگو پرداختند و بر تأثیر آن روی توسعه دو کشور تأکید کردند.

دو طرف همچنین با اشاره به این‌که «روابط دو کشور روز به روز در حال شکوفایی است»، تلاش مشترک برای عملیاتی کردن توافقات را ضروری دانستند.

ابراهیم رحیم‌پور نیز که در رأس یک هیأت جهت شرکت در سی و نهمین اجلاس تدوین کنوانسیون دریای خزر در باکو به سر می‌برد، در این دیدارها با اشاره به اراده سیاسی رهبران دو کشور برای بسط و گسترش روابط اظهار کرد که بر اساس مشترکات تاریخی و فرهنگی روابط همسایگی بین دو کشور، لازم است ساز و کار لازم برای اجرایی کردن توافقات فیمابین در زمینه‌های اقتصادی تدوین شود.

وی در ادامه تأکید کرد: استحکام روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به حفظ امنیت و ثبات منطقه یاری خواهد رساند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: چهار دیدار رؤسای جمهور دو کشور در یک سال گذشته، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تبادل هیأت‌های مختلف بین دو کشور، مؤید حسن روابط موجود بوده و ما معتقدیم که ظرفیت آن بیش از پیش قابل بهره‌گیری است.

رحیم‌پور در پایان بر لزوم مبارزه مشترک با افراطی‌گرایی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز