خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه ایتالیا:

نتیجه مثبت مذاکرات می‌تواند به روابط ایران و ایتالیا کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۶۹

برای پیشبرد امور خودمان در عراق از هواپیماهای شناسایی که در کویت مستقر هستند٬ استفاده می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: امید ما این است و فشار لازم را بر این جهت می‌آوریم که در مذاکرات هسته‌ای ایران٬ طرفین به یک نتیجه خوب دست پیدا کنند که حتما این نتیجه مثبت می‌تواند به روابط ایران و ایتالیا نیز کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور خارجه ایتالیا بعد از دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این دیدار گفت: ما در این دیدار نقطه نظرات مشترک دو کشور را درباره مسائل گوناگون مورد بررسی قرار دادیم و از تجربیات گران‌بار آقای ولایتی که حاصل فعالیت در عرصه داخلی و بین‌المللی بود٬ استفاده کردیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا در مورد مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: ما امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه درست و منطقی برسد. ما در این دیدار تاکید داشتیم دستیابی به این توافق می‌تواند به کمک گسترش روابط دو کشور ایران و ایتالیا بیاید.

وی تصریح کرد: ما درباره بحران‌های گوناگون منطقه از جمله سوریه نیزگفت‌وگویی داشتیم که نشان داد ما راهکارهای مشترکی در مورد مبارزه با این مسائل و افراطی‌گری داریم ما گروه‌های آموزشی مشترکی برای مقاومت در منطقه برگزارکردیم و پشتیبانی خودمان را از عملکرد فرستاده سازمان ملل در مورد سوریه مورد تاکید قرار دادیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا بیان کرد:  ما در این گفت‌وگو تاکید بر آشتی ملی در کشورهای منطقه به ویژه لیبی داشتیم؛ زیرا لیبی به لحاظ نزدیکی فاصله به ایتالیا کم و بیش یکی از دل‌مشغولی‌های ما بوده است. ما همچنین در این دیدار گفت‌و‌گوهایی نیز درباره مساله یمن داشتیم. ما در این دیدار همچنین پیشنهاد دکتر ولایتی را در راستای همکاری پژوهشی و تبادل نظر بین مراکز آموزشی ایتالیا و ایران در زمینه سیاست خارجی را مورد بررسی قرار دادیم و امیدوارم این تبادل بتواند زمینه همکاری‌های دو کشور را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پاسخ به این سوال که امروز شاهد هستیم تصاویری پخش می‌شود که نشان می‌دهد نیروهای موسوم به ائتلاف کمک‌های امدادی را به گروهک تروریستی داعش انجام می‌دهند٬ ارزیابی شما از این مساله چیست٬ گفت: ائتلاف ما برای همکاری و روشن است که در راستای مبارزه با گروه داعش است و ما تامین‌کننده سلاح‌ها و برگزارکننده دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مقاومت و کردهای عراق بودیم.

وی گفت: برای پیشبرد امور خودمان در عراق از هواپیماهای شناسایی که در کویت مستقر هستند٬ استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ما در چند سال اخیر شاهد بودیم همیشه آژانس گزارش‌هایی را مطرح کرده است که ایران هیچ گونه تخلفی در زمینه فعالیت هسته‌ای خود ندارد اما چرا امروز شاهد هستیم که کسانی در دنیا مسائل دیگری را مطرح و ایران را تحت فشار قرار می‌دهند٬ بیان داشت: امروز مذاکرات در مراحل حساسی قرار دارد  که خرد حکم می‌کند وقتی مذاکرات در این مراحل حساس قرار دارد٬ از اظهارنظرهایی که ممکن است باعث سوءتفاهم‌ شود و به پیشرفت مذاکرات ضربه زند٬ پرهیز شود. امید ما این است و فشار لازم را بر این جهت می‌آوریم که در مذاکرات هسته‌ای ایران٬ طرفین به یک نتیجه خوب دست پیدا کنند که حتما این نتیجه مثبت می‌تواند به روابط ایران و ایتالیا نیز کمک کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز