خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

تضییع حقوق هیچ یک از طوایف عراق قابل قبول نیست / امیدوارم در مذاکرات هسته‌ای کار پیش برود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۸۵

اکثر کارآفرینان ما نیازمند حمایت‌های بانکی هستند و اینجا کوتاهی می‌بینیم. اگر اینجا از کارآفرینان حمایت نکنیم و دست آن‌ها را نگیریم، ضرر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت‌های بانکی از کارآفرینان گفت دولت در زمینه حمایت از کارآفرینان کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی لاریجانی» در همایش ملی خصوصی سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای که عصر امروز(شنبه ۳۱ خرداد) برگزار شد، گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای با این فکر به وجود آمدند که زیر بنای تخصصی را برای آموزش‌های مهارتی فراهم آورند و این آموزش‌ها امروز یک آموزش پیش رونده برای توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یک ارزیابی کلی از شرایط کشور نشان می‌دهد برای توسعه همه جانبه به جهش در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای نیازمندیم.

لاریجانی ضمن انتقاد از سنگ اندازی کشورهای غربی در مسیر فناوری هسته ای ایران به وقوع ماجراهای تروریستی در سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در بحران سوریه نیم نگاهی هم به ما داشتند تا ما را با مسائل دیگر مشغول کنند و از طرفی، بنیان مقاومت در منطقه را از بین ببرند.

وی با انتقاد از مخالفت کشورهای غربی با انتخابات ریاست جمهوری سوریه، تصریح کرد: این مخالفت نشان داد آن‌ها هدف دیگری را دنبال می‌کنند که وقایع اخیر عراق پرده مهمی را از پیش روی این اهداف برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: پیش تر گفته می‌شد حرکات تروریستی در سوریه به دلیل ساختار غیر دموکراتیک حکومت این کشور است. البته خلاف می‌گفتند اما این چنین توجیه می‌کردند. حکومت عراق که دموکراتیک است. چرا با این حکومت درگیر شدند؟ اینجا صحنه روشن شد. تروریست ها در عراق با ساختار دموکراتیک مشکل دارند و مساله آن‌ها شیعی و سنی نیست بلکه نمی‌خواهند بگذارند طوایف مختلف به راحتی زندگی کنند.

وی افزود: صدام سال‌ها با ما درگیر بود و مشکلات فراوانی برای ما به وجود آورد بنابراین این حق ایران است که همسایه ای آرام داشته باشد و بر همین اساس از ابتدای حمله آمریکا برای اشغال نظامی عراق با این حمله مخالفت کردیم.

به گفته لاریجانی، ایران از ساختاری دموکراتیک در عراق که کرد و سنی و شیعه در آن نقش داشته باشند حمایت می‌کند و جریانات اخیر عراق برای به هم ریختن این ساختار است.

وی گفت: از نظر اقتصادی در درون کشور به دلایل مختلف از مسائل مدیریتی تا تحریم‌ها دچار رکود و تورم هستیم. دولت فعلی تلاش می‌کند که از وضعیت رکود خارج شویم اما چنان مشکلات پیچیده ای در واحدهای تولیدی، کشاورزی و… وجود دارد که حل آنها به سادگی ممکن نیست.

وی ادامه داد: اکثر کارآفرینان ما نیازمند حمایت‌های بانکی هستند و اینجا کوتاهی می‌بینیم. اگر اینجا از کارآفرینان حمایت نکنیم و دست آن‌ها را نگیریم، ضرر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر حمایت مالی جدی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای برای به روز کردن کارگاه‌های آن‌ها، اظهار کرد: بخشی از تجهیزات کارگاه‌های فعلی مربوط به سالیان گذشته است و باید به روز شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز