خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

واکنش سخنگوی دولت به احتمال تغییر در تیم اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۱۴۱

سخنگوی دولت در واکنش به شایعه تغییر در تیم اقتصادی تاکید کرد: همه مردم علاقه دارند تورم کاهش یابد، نرخ ارز پایین بیاید و انتظار می رود همه دلسوزان کشور و مردم در راستای ثبات آفرینی در بازاری که دشمن می‌خواهد در آن تنش ایجاد کند، کمک کنند. شاید شایعه‌سازی‌ها به دیده شدن یک خبرگزاری و یک سایت کمک کند اما اثر آن برای کشور مثبت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا،  مبنی بر این‌که با توجه به افزایش قیمت ارز و سکه در روزهای اخیر شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه قرار است کابینه تغییر کند و حتی اخباری مبنی بر  استعفای وزیر اقتصاد منتشر شد، سیاست دولت برای کنترل بازار ارز و سکه چیست؟ آیا شاهد تغییراتی در کابینه پیرو اتفاقات اخیر بازارها خواهیم بود، گفت: در حوزه اقتصادی وقتی در یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و دشمن سعی می کند از هر مسیری ضربه زند، انتظار می‌رود یک همراهی و همدلی در راستای ثبات بخشی به بازار رخ دهد و بتوانیم منافع ملت و مردم را تأمین کنیم.

وی تاکید کرد: همه مردم علاقه دارند تورم کاهش یابد، نرخ ارز پایین بیاید و انتظار می رود همه دلسوزان کشور و مردم در راستای ثبات آفرینی در بازاری که دشمن می‌خواهد در آن تنش ایجاد کند، کمک کنند. شاید شایعه‌سازی‌ها به دیده شدن یک خبرگزاری و یک سایت کمک کند اما اثر آن برای کشور مثبت نیست.

سخنگوی دولت با بیان این‌که همه همانطور که از کاهش نرخ ارز خوشحال می‌شویم باید کمک کنیم تا این کار رخ دهد، تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را در این مسیر انجام می‌دهد و تیم اقتصادی به صورت شبانه‌روزی جلسات مستمری با رئیس جمهور دارند به ویژه با محوریت فرمانده اقتصادی آقای مخبر این مسائل پیگیری می شود.

وی ادامه داد:  سیاست دولت این بوده است در حوزه کالاهای اساسی بازارهای مبادله با نرخ رسمی را فعال کرده است. وقتی نرخ ارز برای کل کالاهی اساسی ۲۸هزار و ۵۰۰  تومان بود نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها معنایی ندارد که در مایحتاج مردم تغییری حاصل شود. تولید کننده و وارد کننده ارز مورد نیاز خود را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده است صرف نظر از این که چه فضاسازی می‌کند، اگر هم کسی بخواهد تخلف کند تا ارز دریافتی را بالاتر قیمت گذاری کند با او برخورد می شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: مرکز مبادله ارز هم نرخ ثابتی را با نوسانی مشخص و تخصیص می دهد. ما سال گذشته رکورد در تخصیص منابع ارزی داشته ایم که تا ۶۰ میلیارد دلار رسید بله یک زمانی مثلا تخصیص ارز بازارهای رسمی ۲۰ میلیارد دلار بود ، گفته می‌شد نیاز کشور بیش از این است و بازارهای دیگر و با نرخ های دیگری تامین می شده ولی الان این اتفاق نمی افتد. الان نیازهای ارزی کشور از بازارهای اصلی تامین می‌شود و نیازی نیست از جاهای دیگر تامین شود. الحمدالله دولت منابع ارزی قابل قبولی دارد.

وی تاکید کرد: صادرات نفتی و هم سایر صادرات ما  در سال گذشته بسیار خوب و رکورد دار بوده و امید می‌رود  این اتفاق هایی که در موارد خاص اتفاق می‌افتد را هم پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز