خبرگزاری کار ایران

در نطق میان دستور مطرح شد؛

انتقاد نماینده مجلس از قیمت گذاری کالاها با دلار تلگرامی در قمارخانه بورس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۹۳

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور در نطق میان دستور خود، گفت: جناب آقای رئیسی محصولات پایه نظیر پتروشیمی و فلزات با قیمت دلار تلگرامی در قمار خانه بورس به کل اقتصاد کشور تحمیل می‌شود و با کاهش ارزش پول ملی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را در تمام ابعاد باقیمت دلار به جان مردم می اندازد اما دولت محترم هزبنه های زندگی مردم را با ریال به آنها می‌دهد و این موضوع هر روز فاصله طبقاتی را افزایش داده، در نتیجه اثری از زحمات شبانه روزی دولت در سفره‌های مردم مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر علیزاده برمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ فرودین ماه) در نطق میان دستور با سلام و درود خدمت مردم شریف ایران، گفت: حضور حماسی مردم قهرمان ایران و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس نشان داد که آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به روزهای پیروزی نهایی  نزدیک شده و رژیم اشغالگر قدس در آستانه نابودی کامل است، سلام خداوند به شهیدان مقاومت و مدافعان حرم و شهدای سربلند اخیر که همچون چشمه‌های جوشان راه پیروزی قدس شریف را هموار می‌کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردمی، افزود:مقام معظم رهبری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده است، نمایندگان محترم مجلس و جناب آقای رئیسی باید بدانند که اصلی ترین مانع تحقق شعار سال، بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی هستند و ما ادراک ما البانک.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  ادامه داد: مهمترین عامل تورم خانمان سوز، رشد نقدینگی، فاصله روز افرون طبقاتی، قله های پرخوری و دره‌های فقر بانک‌ها هستند و تا زمانی که تکلیف آنهارا دولت و مجلس مشخص نکنند، شعار سال اجرایی نخواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی به دوگانگی درقیمت گذاری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: جناب آقای رئیسی محصولات پایه نظیر پتروشیمی و فلزات با قیمت دلار تلگرامی در قمار خانه بورس به کل اقتصاد کشور تحمیل می‌شود و با کاهش ارزش پول ملی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را در تمام ابعاد باقیمت دلار به جان مردم می اندازد اما دولت محترم هزبنه های زندگی مردم را با ریال به آنها می‌دهد و این موضوع هر روز فاصله طبقاتی را افزایش داده، در نتیجه اثری از زحمات شبانه روزی دولت در سفره‌های مردم مشاهده نمی‌شود.

علیزاده خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: جناب آقای رئیسی رییس جمهور محترم اگر پول ملی ایران دلار است، همه را با آن محاسبه کنیدو اگر پول ملی ایران ریال است، چرا اجازه غارتگری به عده ای می دهید.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد:در جریان استیضاح سال گذشته قول دادید مشکلات بهداشت و درمان شهرستان دامغان را حل نمایید  و من نیز به احترام قول شما از استیضاح کناره گیری کردم،اما آیا می دانید  به دلیل انواع کارشکنی ها،سنگ اندازی ها و سوء مدیریت ها در عملکرد دانشگاه  پزشکی سمنان در ایام تعطیلات سال شرایط شهرستان دامغان به آستانه انفجار رسیده و همچنان ادامه دارد، آیا باور می‌کنید که در شهرستان دامغان تعطیلات سال نو مردم شهر ۱۵۰ هزار نفری دامغان از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح هیچگونه پزشکی حتی در اورژانس در اختیار نداشتند و باید با حضرت عزرائیل به گونه‌ای کنار می‌آمدند تا صبح شود، آیا باور می‌کنید تمام درآمد بیمارستانی شهر دامغان توسط دانشگاه پزشکی سمنان غارت می شود و مسئولان بهداشت و درمان برای رفع کمترین مشکل باید در مقابل مستکبران آن دانشگاه سر خم کنند تا از پول خودشان چند میلیون تومان به آنها پس بدهند.

وی در ادامه افزود: آیا باور می‌کنید که تنها دستگاه ام آر آی بیمارستان دامغان تا مدت‌ها به دلیل سهل انگاری دانشگاه پزشکی از رده خارج شده بود، آیا باور می‌کنید که از تمام مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان فقط دو مصوبه اجرایی نشده است و آن هم احداث بیمارستان رضوی و تعمیر و تجهیز بیمارستان ۵۰ تختخوابی رضایی توسط دانشگاه پزشکی سمنان است، این دانشگاه نه تنها اقدامی برای اجرای این دو طرح نمی‌کند بلکه تا جایی که توان دارد کارشکنی و مانع تراشی برای عدم اجرای آنها انجام داده است.

این نماینده مجلس خطاب به دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ادامه داد: آیا می‌دانید در همین ۱۰ روز تعطیلات تاکنون ۶ جلسه امنیتی در سطح استان برای بیرون آوردن سنگی که دانشگاه پزشکی سمنان در چاه بهداشت و درمان شهرستان دامغان انداخته، تشکیل شده است؟ مردم مظلوم غزه را اسرائیل به شهادت می‌رساند و مردم دامغان گرفتار دانشگاه پزشکی سمنان هستند.

وی یادآور شد: جناب آقای عین اللهی آیا این عمل به وعده و اجرای قول است، شاید گناه مردم دامغان بالاترین حضور در انتخابات ریاست جمهوری و دادن بالاترین رای به حضرت آیت الله رئیسی است که این در نظر عده‌ای جرم نابخشودنی است.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی و رئیس برنامه و بودجه گفت: چند نفر باید در جاده دامغان- معلمان و دامغان -گلوگاه کشته و مجروح شوند تا بودجه لازم برای جاده‌ای که حداقل ۷۰ کیلومتر آن آماده چهار بانده شدن است واگذار شود؟ به خدا قسم مردم آن خطه هم مسلمان هستند و انقلاب اسلامی را دوست دارند.

علیزاده برمی در پایان خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بخشنامه شما مبنی بر تعدیل سرمایه آب کشاورزی منجر به خشک شدن حداقل ۴۰ درصد باغ‌های پسته خواهد شد و این ضربه اساسی به اقتصاد پسته کاران و اقتصاد کشور است، این دستور مغایرت آشکار با نامگذاری سال نو دارد، لازم است در این مورد تجدید نظر عاجلی بفرمایید و کشاورزان را خوشحال نمایید، سال جدید را با امید پیروزی رزمندگان اسلام در مه جبهه‌ها با لطف خدا آغاز کرده و آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز