خبرگزاری کار ایران

خزعلی در گفت‌وگو با ایلنا:

۸۰ درصد مشاغل خانگی مربوط به بانوان است/ تلاش برای صادرات محصولات تولیدی مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷۰۷

معاونت زنان و امورخانواده ریاست جمهوری گفت: ۸۰ درصد مشاغل خانگی بانوان هستند و به دنبال این هستیم که زمینه‌هایی برای صادرات این محصولات فراهم کنیم، صحبت‌های کرده‌ایم و امیدوار هستیم زودتر به نتیجه برسد.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در این معاونت با محوریت نقش زنان خواهد داشت، گفت: در یکی-دوسال گذشته در این رابطه کار کرده‌ایم و یک بخشی از بحث اشتغال زایی و کم شدن بیکاری بانوان به ۲.۵ درصد و کاستن از بیکاری بانوان مربوط به این برنامه و سیاست‌هایی است که دولت در زمینه به کارگیری بانوان، ایجاد شرایط اشتغال بانوان و تولید از طریق مشاغل خانگی انجام داده و این مساله بسیار پشتیبانی شده است.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: قبلا هم گفته‌ام شاید اگر در دولت قبل آن تسهیلاتی که در نظر گرفته می‌شد ۲۰۰ میلیارد بود الان به ۵ هزار میلیارد رسیده است.

وی با بیان این‌که ۸۰ درصد مشاغل خانگی ما مربوط به بانوان است، ادامه داد: مشاغل خانگی یکی از راه‌های خیلی خوبی است که می‌تواند تولیدات را افزایش دهد ضمن این‌که برای خانم ها در کنار خانواده و فرزندان شان کار ایجاد می‌کند.

خزعلی با اشاره به این‌که برای مشاغل خانگی دنبال بازار فروش هستیم، تاکید کرد: هر استانی که می‌رویم معمولا اعتباراتی را برای بازارچه‌های زنان سرپرست خانوار و بانوانی که در مشاغل خانگی مشغول هستند اختصاص و اعتبار می‌دهیم و به دنبال این هستیم که زمینه‌هایی برای صادرات این محصولات فراهم کنیم، صحبت‌های کرده‌ایم و امیدوار هستیم زودتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز