خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با قربان قلی بردی محمدف:

ایران و ترکمنستان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری خوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۵۰

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رهبر ملی و رییس مصلحت خلق ترکمنستان گفت: دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مواضع یکسانی داشته و در مجامع منطقه ای و بین المللی همکاری خوبی دارند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه های سفر رسمی خود به ترکمنستان، با قربان قلی بردی محمدف رهبر ملی و رییس مصلحت خلق این کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به رویکرد سیاست همسایگی دولت سیزدهم، اولویت توسعه روابط با ترکمنستان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: اراده مسئولین عالی دو کشور به منظور توسعه روابط دوجانبه، سرمایه ارزشمندی برای روابط دوستانه و برادرانه دو کشور تلقی می شود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، روابط رو به رشد دو کشور را مبتنی بر مشترکات فراوان و منافع متقابل دانست و عنوان کرد: دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مواضع یکسانی  داشته و در مجامع منطقه ای و بین المللی همکاری خوبی دارند. 

رهبر ملی ترکمنستان نیز با ارزیابی مثبت از روابط عالی دو کشور در  سی سال گذشته و چشم انداز روشن آن، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای بیشتر روابط تاکید کرد.  

در این دیدار همچنین راجع به تسهیل تعاملات مردمی و فراهم کردن زمینه های فعالیت بیشتر شرکت های ایرانی در طرح های اقتصادی ترکمنستان و طرح های منطقه ای در زمینه انرژی و حمل و نقل تبادل نظر شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز