خبرگزاری کار ایران

دستور رئیس دادگستری خوزستان در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۸۴۸

ستاد پیشگیری و هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان با حضور رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، با اعلام وضعیت قرمز در خوزستان کمیته مقابله با بحران با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت وبینار با اعضای ستاد در شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این نشست علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مدیریت زمان، پیش بینی، پیشگیری و کارایی مهم‌ترین موضوع در پاسخ به بحران‌های طبیعی است، افزود: پذیرش مسئولیت در هر دستگاهی، مسبوق به آگاهی مدیر از وظایف و تکالیفی است که در قوانین و مقررات برای آن دستگاه پیش بینی و تصریح شده است.

وی افزود: مدیر در هر دستگاهی علاوه بر مسئولیتی که بر عهده دارد باید نظارت و کنترل امور محوله در تمامی اجزای زیر مجموعه را نیز به درستی و بطور مداوم و مستمر رصد و کنترل کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه هرگونه رفتار مغایر با انجام تکالیف و قانون، چه فعل باشد و چه ترک فعل قطعاً برای عامل و ناقض مسئولیت و پاسخگویی و ضمانت اجرا دارد، گفت: بنابراین از همه مدیران می‌خواهیم که علاوه بر عمل به تکالیف به بعد نظارت و کنترل در دستگاه‌ها و نظارت مستمر و مداوم به ویژه در حوزه پاسخ به بحران و حسن انجام امور توجه ویژه داشته باشند.

دهقانی با اشاره که اعلام وضعیت قرمز هواشناسی و احتمال بروز خسارت‌ها در استان، افزود: با توجه به فرصت و زمان کم تا آغاز بارندگی در سطح استان باید تمامی راهکارها، اقدامات و تدابیر لازم در پاسخ واکنش نسبت به بحران در راستای کاهش خسارات و گرفتاری‌ها و مشکلات برای مردم به صورت ویژه و عملیاتی و میدانی در دستور کار قرار گیرد به نحوی که علاوه بر پیشگیری از ورود خسارت در امور روزمره مردم اختلال ایجاد نشود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و متولی باید با تدابیر لازم زمینه وقوع حوادث را بررسی و پیشگیری کنند، افزود: هر موضوعی که در امور روز مره مردم ایجاد اختلال کند باید سریعا رصد و برطرف شود.

وی ترمیم سیل بند‌ها و تقویت خدمات درمانی، بهداشتی و همچنین توجه به مناطقی که در سنوات گذشته از آبگرفتگی آسیب دیده اند را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پایان در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر در بین دستگاه‌ها خواستار ایجاد قرارگاه هماهنگی بین شهرداری، آب و فاضلاب، سازمان آب و برق و همچنین مدیریت بحران شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز