خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی ایران در ژنو:

سازمان بین‌المللی کار به وظیفه خود در قبال کارگران فلسطینی عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۵۵۵

معاون نمایندگی ایران در ژنو تاکید کرد: سازمان بین‌المللی کار وظیفه دارد که به وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان در فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه به صورت فوری رسیدگی کند و همه توان خود را برای کمک به آنها به کار گیرد.

به گزارش ایلنا، مهدی علی‌آبادی در سیصد و پنجاهمین نشست هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار (ILO) متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت‌های جهان که در مقر این سازمان در ژنو در حال برگزاری است، تحمیل آتش بس فوری و وادار کردن رژیم اشغالگر به رعایت حقوق بشر و بشردوستانه و توقف نسل‌کشی در غزه را وظیفه جامعه بین‌المللی دانست و گفت: که نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، جنایات جنگی، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و جابجایی اجباری مردم فلسطین نشاندهنده ماهیت افسارگسیخته این رژیم در ارتکاب به جنایت به شیوه‌ای بی سابقه است.

وی کوتاهی جامعه جهانی، به ویژه شورای امنیت در پایان دادن به اشغالگری و جنایاتی که رژیم اسراییل بر مردم غزه تحمیل کرده است، را دلیل اصلی تداوم جنایات رژیم و از دست رفتن جان بیگناهان در فلسطین ذکر کرد.

علی‌آبادی با یادآوری وظیفه‌ای که اساسنامه سازمان بین‌المللی کار برعهده این نهاد برای ارتقای عدالت اجتماعی و حمایت از حقوق کارگران جهان قرار داده است، اظهار داشت: این سازمان باید به وظیفه خود در قبال کارگران فلسطینی عمل و به عنوان بخشی از ساختار ملل متحد، نقش خود را در اجرای قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) برای توقف نسل‌کشی در نوار غزه ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز