خبرگزاری کار ایران

اسلامی عنوان کرد:

پرتودهی محصولات کشاورزی برای اولین بار از اردیبهشت ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۸۳

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: برای اولین بار پرتودهی به محصولات کشاورزی انجام خواهد شد و امید است در زندگی مردم دیده شود و از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: در سال ۱۴۰۲ پیشرفت و عملکرد شرکت‌های صنعتی - معدنی ما به لحاظ کمی نه به لحاظ مالی ۱۸ درصد رشد داشته است که به بالای ۱۰۰ درصد پیشرفت در بیشتر این شرکت‌ها رسیده است.

وی افزود: اهداف مهمی که محقق شد تولیدات جدید «دوتره» بود که ما را همتراز کشورهای انگشت‌شمار تراز اول جهان قرار داد و به‌عنوان تولیدکننده و موسسه تحقیقات صنعتی که در مرز دانش حرکت می‌کند مطرح شدیم.

اسلامی ابراز داشت: برای اولین بار پرتودهی به محصولات کشاورزی انجام خواهد شد و امید است در زندگی مردم دیده شود و از آن استفاده کنند.

وی در تشریح برنامه‌های سازمان انرژی اتمی برای ساخت نیروگاه در کشور عنوان کرد: ساخت نیروگاه به ۷ سال زمان نیازدارد و طبق برنامه ریزی انجام شده ت امیدوارم تا پایان دولت چهاردهم، دو نیروگاه هزار مگاواتی دیگر افتتاح شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۲ از نظر وانو (انجمن جهانی بهره برداران از نیروگاه های هسته ای) مقام اول بازدهی نیروگاه های اتمی شد، خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته از ۷ میلیارد کیلووات ساعت عبور کردیم و نیروگاه‌های اتمی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امید است سال آینده هم به این شکلی پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز