خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد باسابقه دور از هیاهوی کسب قدرت محور شوند، می‌توانیم یک مجلس با توفیقات خوب داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۲۴

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دور از هیاهوی کسب قدرت افرادی که تجربه بیشتر سابقه روشن و موفقی در امور اجرایی دارند محور شوند می توانیم یک مجلس خوب با توفیقات خوب داشته باشیم.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به چالش‌ها و دستاوردهای کشورمان در سال گذشته گفت: سال گذشته برای دولت، مجلس و مردم سال پر فرار و نشیبی بود. به ویژه در حوزه معیشتی و اقتصادی نوسانات زیادی داشتیم و به هر شکل بالا و پائین شدن ارز و سکه مولفه‌های بودند که بر اقتصاد تاثیر گذاشتند. در عین حال توفیقات خوبی هم در خصوص طرح ساماندهی وضعیت کارکنان، رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان، بازنشستگان، ایثارگران و رزمندگان و خانواده شهدا رخ داد.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس همچنین کارهایی که در حوزه اقتصادی باید انجام می‌داد، انجام داد و این‌ها همان توفیقاتی است که در سال ۱۴۰۲ مجلس باید صورت می‌داد.

وی با اشاره به این که دولت تلاش کرد بتواند در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و کارهای بنیادینی انجام دهد، یادآور شد: دولت در حوزه وزارت نفت، میعانات گازی، وزارت صنعت و همچنین سروسامان دادن به مشکلات معیشتی توفیقاتی داشت، اما با وجود این توفیقات کماکان گرفتاری‌ها به ویژه در حوزه بیکاری، اشتغال و معیشت مردم زیاد است و امیدوارم امسال باتوجه به پیش‌بینی‌هایی که در لایحه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه شده است این مشکلات مرتفع شود.

نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نقاط قوتی که ما در سال گذشته داشتیم توفیقات در دستگاه دیپلماسی بود، ما تعامل و تعمیق روابط با کشورهای مختلفی را شاهد بودیم. برقراری مجدد روابط ایران با عربستان اتفاق افتاد که می‌تواند بر سایر مولفه‌های دیپلماسی تاثیر بگذارد. 

وی یادآور شد: تلخ‌ترین حادثه در سال ۱۴۰۲ کشتار بی‌دفاع مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی بود.

حیدری یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار شد  که مردم با حضورشان توانستند این کار را به بهترین وجه انجام دهند. 

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ هم با توجه به بودجه‌ای که در مجلس تصویب و تقدیم دولت شد اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. چون پیش‌بینی تحقق بودجه مهم‌ترین مولفه در بودجه است، امیدواریم بودجه ۱۴۰۳ متناسب با برنامه هفتم، مشکلات و نیازمندی‌های کشور، تحقق حقوق کارمندان و بازنشستگان و مجموعه فرهنگیان و نیروهای ایثارگران پر از خیر و امید باشد. مخصوصا برنامه هفتم توسعه که از امسال قابل اجرا است و نقاط قوتی دارد که با اجرایی و عملیاتی شدنش می‌تواند نویدبخش ترمیم وضعیت اقتصاد، اشتغال باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص شکل گیری مجلس دوازدهم گفت: مجلس یازدهم یک مجلس تخصصی بود برخی از نمایندگان تجربه کسب کرده‌اند بخشی هم نمایندگان ادوار مختلف هستند که مجدد انتخاب شدند، اگر واقعا این افراد بتوانند در کمیسیون‌های تخصصی خودشان مستقر شوند و اظهارنظرهای تخصصی داشته باشند و متناسب با شرایط کشور در کمیسیون فعال باشند، می‌توان برای اقدامات و تصمیمات خوبی در این مجلس امیدوار بود چرا که تصمیمات کمیسیون پایه تصمیمات صحن مجلس است

وی گفت: من پیش بینی می‌کنم مجلس خوبی داشته باشیم اگر دور از هیاهوی کسب قدرت افرادی که تجربه بیشتر سابقه روشن و موفقی در امور اجرایی دارند محور شوند می توانیم یک مجلس خوب با توفیقات خوب داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز