خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:

فلسطین را مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۳۵۱

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و در ادامه دیدارهای خود در حاشیه جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی، با دبیرکل این نهاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با تشکر از اهتمام دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به مسئله غزه و تلاش‌های وی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نسبت به وضعیت وخیم انسانی در فلسطین به‌ویژه غزه شدیدا ابراز نگرانی کرد.

وی از دبیرکل برای اجابت فوری درخواست جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای وزیران امور خارجه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه مسئله فلسطین را مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام دانست و بر ضرورت تلاش قوی‌تر و موثرتر سازمان همکاری برای پایان دادن هرچه سریع‌تر به جنایت جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین خاصه فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اهمیت اجلاس جاری غزه همزمان با تداوم وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه را برشمرد و اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این نشست با اتخاذ تصمیمات قوی، پیام محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی و حامیان آن ارسال کرده و گام‌های قوی برای پایان دادن به این نسل‌کُشی بی‌رحمانه بردارند.

وی از روند تعامل و مشورت‌های جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به ویژه تماس‌ها و رایزنی‌های مشترک با دبیرکل اظهار خرسندی کرد و با توجه به ابعاد و آثار مثبت حاصله، از تداوم این مشورت‌ها و همکاری‌ها استقبال کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با تشکر از موضع قوی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و ابتکار و مشارکت امیرعبداللهیان در این نشست، به تشریح برخی تلاش‌ها و اقدامات سازمان همکاری اسلامی درخصوص تحولات فلسطین پرداخت و آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه تصمیمات شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز