خبرگزاری کار ایران

باقری کنی:

تحریم‌ها جنایت علیه بشریت و مجازات جمعی بدون تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۸۰۵

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: تحریم‌ها نتیجه پدیده یک‌جانبه‌گرایی است که امنیت و آینده جهان را تهدید می‌کند؛ هیچ حقوقی اعم از بین‌المللی و بشری در این پدیده مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فقط منافع و اهداف عامل یک‌جانبه‌گرایی مورد نظر است، تحریم‌ها جنایت علیه بشریت و مجازات جمعی بدون تبعیض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مراسم اختتامیه «دورنهایی نخستین موت کورت کلی پیگیری تحریم‌های یکجانبه و تبعیت از آن‌ها» ضمن تقدیر از برگزاری این رویداد، در سخنانی گفت: باید ظرفیت‌های مختلف کسر را برای دفاع از حقوق مردم در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه تحریم‌ها استفاده شود؛ ما از جمله کشورهایی بودیم که در سال‌های اخیر به شدن تحت رژیم‌های تحریمی آمریکا قرار گرفتیم؛ از این رو مسیولیت بیشتری داریم.

باقری گفت: تحریم‌ها نتیجه پدیده یک‌جانبه‌گرایی است که امنیت و آینده جهان را تهدید می‌کند؛ هیچ حقوقی اعم از بین‌المللی و بشری در این پدیده مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فقط منافع و اهداف عامل یک‌جانبه‌گرایی مورد نظر است؛ تحریم‌ها جنایت علیه بشریت و مجازات جمعی بدون تبعیض است؛ این موضوع نشان‌دهنده واقعیت بی قید و بند بودن یک‌جانبه‌گرایی است؛ این موضوعی است که ما اکنون در غزه نیز شاهد آنیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت مفهوم و ادبیات سازی در زمینه تحریم‌ها بر نقش دانشگاه ‌ها تاکید کرد و در ادامه بر جریان‌سازی این مفاهیم تاکید کرد و خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف برای مقابله با تحریم‌ها شد.

باقری همچنین به ایجاد جبهه مستحکم حقوقی و بین‌المللی در برابر یک‌مانبه‌گرایی اشاره کرده و خواستار همکاری کشورهای آسیب‌دیده از تحریم‌ها شد.

وی در پایان تاکید کرد: برای مقابله با جریان یکجانبه‌گرایی به ویژه تحزیم ها هم باید به خنثی سازی توجه داشته باشیم و هم باید دور زدن تحریم‌ها را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم الزام‌ها و نیازهای خود را تامین کنیم؛ نکته سوم هم رفع تحریم‌ها است که در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می‌شود؛ در عین حال نباید از هزینه‌زایی تحریم‌ها غافل بود و باید به‌صورت حداکثری از ظرفیت‌های موجود در خقوق بین‌الملل استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز