خبرگزاری کار ایران

آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۷۵۹

در مراسمی از خیران و نیکوکاران فعال در حوزه آزادی زندانیان استان تهران تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، آیین تجلیل از خیران و نیکوکاران فعال در زمینه آزادی زندانیان، با حضور معاون رئیس کل دادگستری تهران در امور شورا‌های حل اختلاف، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و جمعی از خیران و نیکوکاران استان در مجتمع شهید قاسم سلیمانی شورای حل اختلاف استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروجایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در این مراسم اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان تهران تلاش‌های بسیار ارزنده‌ای در زمینه آزادی زندانیان انجام داده است و در همین راستا در زندان‌های ۹ گانه استان تهران ۱۴ شعبه شورای حل اختلاف دایر کرده است.

آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان

وی از آزادی ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی با همت شورای حل اختلاف و خیران استان از آغاز سال جاری خبر داد و گفت: قطعا این اقدام خیر و حسنه موجب جاری شدن رزق و برکت در زندگی خیران و کارکنان شورای حل اختلاف استان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزجایی تصریح کرد: آمار بازگشت به زندان افرادی که با کمک خیران آزاد می‌شوند کمتر از ۲ درصد است و این نشان کمک خیران به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز دارد.

غلامرضا مهدوی معاون رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از جامعه خیران استان به واسطه انجام اقدامات خداپسندانه، اظهار کرد: درصد بسیار کمی از افرادی که شرایط مطلوب مالی دارند این توفیق را پیدا می‌کنند که به هم‌نوعان خود کمک کنند.

وی افزود: خیران از مال خود برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کنند و این نشان از روح بلند آنان دارد.

مهدوی تاکید کرد: فلسفه تشکیل شورا‌های اختلاف بر اساس اصلاح ذات البین و برقراری صلح و سازش است.

۷۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح استان تهران وجود دارد

وی از وجود ۷۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح استان تهران خبر داد و گفت: ۱۰۰ شعبه از مجموع این شعب به امر صلح و سازش اختصاص دارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران همچنین از رهایی ۵۶ نفر از قصاص در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف و خیران نیکوکار در سال جاری نیز ۶۶ نفر در استان تهران از قصاص رهایی یافتند.

تلاش برای آزادی زندانیان در آستانه سال نو

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۹۴۳ نفر با همت خیران و تلاش‌های همکاران ما از زندان‌های استان آزاد شدند. همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در استان تهران در نتیجه اقدامات سازشی از زندان آزاد شدند که تلاش داریم در روز‌های پایانی سال و به مناسبت سال نو افراد بیشتری از زندان آزاد شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیاری از علمای اسلام بر انجام واجبات و خدمت به خلق تاکید دارند، بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان و بازگشت آنان به کانون خانواده یکی از بهترین مصادیق کمک به خلق خداست.

وی ادامه داد: در طول تاریخ افرادی ماندگار شدند که در راه انسانیت خدمت خالصانه داشتند و نمونه بارز آن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

گفتنی است در جریان این مراسم یکی از خیران با قبول پرداخت مبلغ محکومیت، زمینه آزادی ۲ زندانی مالی را فراهم کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های خیران و نیکوکاران استان تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز