خبرگزاری کار ایران

در بازدید دادستان تهران از مرکز مراقبت الکترونیکی مطرح شد:

هزار و ۸۵۰ نفر از محکومان دارای پابند الکترونیکی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۵۵۰

دادستان عمومی و انقلاب استان تهران در بازدید از مرکز مراقبت الکترونیکی گفت: در حال حاضر هزارو ۸۵۰ نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

به گزارش ایلنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز سه شنبه ۸ اسفند ماه به همراه مسئولان اداره کل زندان‌های استان تهران و معاونان خود، از مرکز مراقبت الکترونیکی بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در مرکز مراقبت الکترونیکی، از واحد پایش و نظارت و همچنین مرکز نصب، فک و انبارداری زندان سما تهران بازدید به عمل آورده و از نزدیک به بررسی نحوه نصب، رصد و نظارت بر پابند‌های الکترونیکی نصب شده برای مددجویان واجد شرایط قانونی پرداخت.

علی صالحی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در مرکز مراقبت الکترونیکی، اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۲ هزارو ۷۵۰ پابند الکترونیکی نصب شده، ولی به دلیل بهره‌مندی برخی از مددجویان از نهاد‌های ارفاقی نظیر عفو و نتیجتا آزادی آنان، در حال حاضر ۱۸۵۰ نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

وی افزود: در اجرای مواد ۶۲ و ۶۳ قانون مجازات‌های اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مددجویان دارای پابند الکترونیکی بصورت شبانه روزی توسط این مرکز تحت رصد و نظارت بوده و چنانچه از محدوده کنترلی تعیینی به شعاع‌های ۲۰۰ متری، ۵۰۰ متری و ۱۰۰۰ متری خارج شده یا برای پابند مشکلی ایجاد گردد اقدامات تامینی و قانونی لازم با هشدار ارسالی از سوی این پابند‌ها شروع می‌شود.

در ادامه بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف واقع در جنب کانون اصلاح و تربیت افتتاح شد تا با تشریک مساعی در جهت صلح و سازش در جهت حل اختلاف شهروندان حتی المقدور در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز