خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توصیه رئیس بنیاد شهید به جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۹۴

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مذاکرات ابتدایی بین ما با بانک دی و ملی انجام شده که آن دسته از عزیزانی که منبع مالی کافی ندارند و مشکل تامین نقدی دارند بتوانند از این طریق با مشارکت بانک کار خود را انجام دهند که چون قانون خودرو را برای ایثارگران دیده این عزیزان به خودرو برسند و بعد تصمیم بگیرند آن را نگه دارند یا بفروشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واردات خودرو برای جانبازان گفت: مسئولیت تهیه و واردات طبق قانون با وزارت صمت هست. آنطور که مطلع هستم عزیزان در وزارت صمت کار خود را انجا داده اند، اولویت بندی هم شده است و بر اساس اولویت ها ثبت نام ها شروع شده است.

وی افزود: خودروهایی که امکان وارداتش هست در سامانه گذاشته شده بود و باز اصلاحاتی انجام شد چون سبد تغییر کرد و خودروهای جدید وارد شد آنها مجددا بارگذاری داده شده و اجازه اصلاح به عزیزان داده اند چون کسانی که قبلا ثبت نام کرده بودند ممکن است در سبد جدید بخواهند متقاضی خودروی جدید باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: این کار در فرآیند اجرایی است و ان‌شاالله به تدریج با تامین ارز به ترتیب از جانبازان ویژه، جانبازان ۷۰ درصد و بعد هم جانبازان ۵۰ درصد به بالا بر اساس اولویت ذره ذره فرآینده اجرایی انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اینکه برخی می‌گویند قیمت خودروهای وارداتی خیلی بالاست و جانبازان قادر به پرداخت این مبالغ نیستند و این باعث دلالان سراغ آنها بروند، گفت: توصیه می کنیم این کار را نکنند چون قانون به جانباز این اجازه را داده است نه به کسی دیگر و بعد ممکن است ایجاد اشکال کند و پرونده های بلاوجه دادگاهی درست کند ضمن اینکه مذاکراتی را بنیاد شهید با برخی بانک ها و بعضی خودروسازانی که اجازه واردات هم دارند شروع کرده است که بتواند یک کار لیزینگی برای کسانی که خودشان منبع مالی ندارد انجام دهد.

وی گفت: هنوز مذاکرات نهایی نشده است مذاکرات ابتدایی بین ما با بانک دی و ملی انجام شده که آن دسته از عزیزانی که منبع مالی کافی ندارند و مشکل تامین نقدی دارند بتوانند از این طریق با مشارکت بانک کار خود را انجام دهند که چون قانون خودرو را برای ایثارگران دیده این عزیزان به خودرو برسند و بعد تصمیم بگیرند آن را نگه دارند یا بفروشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نگران این بحث هایی هستم که اتفاق افتاده چون هنوز حواله‌ای صادر نشده و قرار هم نیست حواله‌ای صادر شود، بلکه معرفی برای ثبت نام است و تمام فرآیند تحت نظارت وزارت صمت است و خودرو به جانباز تحویل می شود و به عبارتی ممکن است عوارضی ایجاد کند که افراد چه خریدار چه فروشنده در این بازار مکاره دچار ضرر و زیان و مشکل شوند و موجب دردسر برای خود اشخاص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز