خبرگزاری کار ایران

متکی در نشست خبری:

شایعه احتمال بروز مشکل برای فضای مجازی در روزهای انتخابات مطرح شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۴۱

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شایعه‌ای به وجود آمده که ممکن است در روزهای انتخابات ارتباطات فضای مجازی با مشکل مواجه شود لازم می‌دانم به وزیر ارتباطات این موضوع را یادآوری کنم تا به ظرفیت‌ها بیفزاید و محدودیت نباشد. حتما هرگونه محدودیت در فضای مجازی با با واکنش شورای وحدت مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری شورای وحدت با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی صبح امروز با حضور منوچهر متکی سرلیست شورای وحدت و سایر نامزدها برگزار شد.

منوچهر متکی در این نشست گفت: در شهریور ۱۳۹۹ مجموعه‌ای متشکل از اصناف، اقشار و احزاب با هماهنگی جامعه روحانیت مبارز که هدف اساسی آن محوریت بهبود حکمرانی و کشورداری جمهوری اسلامی بود، تشکیل شد.  شورای وحدت در اولین عملیات سیاسی خود نقش فعال و تاثیرگذاری داشت. شورای وحدت متشکل از احزاب، اقشار و روحانیت است. تاکید ما بر حضور روحانیت به عنوان نقش هدایت و راه سلامتی است که حرف از آن می‌زنند. این روزها قرائت مختلفی از اسلام مطرح می‌شود که نیازمند این است تا اسلام شناسان قرائت درستی از آن ارائه دهند.

وی افزود: ما توانستیم در ۲۹ استان پایگاه شورای وحدت را در یک انسجام تشکیلاتی به وجود بیاوریم شورای وحدت با همین ترکیبی که گفته شد شورای مرکزی ۲۱ نفره را سازماندهی کرد که سامان دهی کردن این شورای بیست و یک نفره با ایجاد پارلمان ۵۰ تا ۶۰ نفره از شخصیت‌ها، فعالین سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شکل گرفت. ما بحث گفتمان‌سازی را در دستور کار خود قرار دادیم. در نظام جمهوری اسلامی فهرستی از مشکلات کشور را مورد بررسی قرار دادیم تا آن مشکلات را رسیدگی کنیم. ما باید در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به سرفصل‌های مشترک برسیم تا به راه‌حل برسیم. ما چارچوب حل مشکلات را در آموزه‌های امام و رهنمودهای رهبری و عقل و خرد جمعی اعضای شورای وحدت می‌بینیم.

متکی تصریح کرد: در کنار ماموریت اصلی، ما رخدادهای مهم کشور و مباحث ملی کشور را در دستور کار خودمان قرار دادیم. شورای وحدت انتخابات را مهم می‌داند اگر جمهوری اسلامی برای فعالیت حزبی و سیاسی فضایی به وجود آورد، در جایگاهی که اصل نظام مطرح است ما باید برای آن جایگاه میدان‌داری کنیم ما از استمرار حق ملت در تعیین حق سرنوشت خود به عنوان میراث امام همواره دفاع می‌کنیم و هیچ گونه انتخابات را تحریم نمی‌کنیم. در ایران ۱۱۱ سال از تاریخ مردم سالاری انتخاباتی‌ می‌گذرد و سابقه قانون گذاری به ۱۲ دهه گذشته برمی‌گردد.

وی افزود: ما از حق انتخاب با تمام وجود دفاع می‌کنیم. هیچ حرکت و تحلیل و سناریویی که منجر به عدم حضور مردم در انتخابات شود را نمی‌پذیریم. شورای وحدت در ماه‌های گذشته در هیات عالی مشکلات کشور را مورد بررسی و کنکاش قرار داد. ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای دلسوزانه خودمان را ارائه کردیم. ما از ناآشنایانی که مسبب وضع موجود هستند، عبور کردیم. ما به دنبال دردآشنایانی هستیم که راهکار ارائه کنند. فهرست شورای وحدت برآمده از حضور درد آشنایانی است که در موضوع‌های مختلف کمیسیون‌های مورد نیاز مجلس و مردم توانمند بوده و تخصص دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: فهرست شورای وحدت در تهران تعداد بانوان را برای اولین بار به عدد ۷ افزایش داد. نقش بانوان را نقش واقعی، کاربردی و راهبردی برای نظام می‌دانیم. آمار دانشجویان دختر از پسران ما بیشتر است. بنابراین آمار فارغ التحصیلان دختران ما بیش از مردان می‌شود. اینان باید جایگاه خود را داشته باشند. اگر این بستر را فراهم نکنیم به ما تحمیل خواهد شد. جوانان سرشار از انرژی و مملو از ایده‌های نو و اندیشه‌هایی با ادبیاتی نو هستند که توجه شورای وحدت را به همراه داشته است. کاندیدای ۳۲ ساله جوان‌ترین فرد لیست شورای وحدت است که دکتری انرژی هسته‌ای دارد و سطح هشت حوزوی را خوانده است او یک مخترع است و با اختراع یک دستگاه نابینایان می‌توانند نوشته‌ها را بخوانند افرادی که در این لیست هستند برای رفع مشکلات جامعه برنامه دارند. بانویی در لیستمان داریم که پرفسور است و رئیس دانشگاه است و بیست شش کتاب تالیف کرده و در بسیاری از جلسات علمی شرکت کرده است متخصص برجسته کشور درحوزه تغییرات اقلیمی است ما خوشحالیم چنین افرادی را داشته باشیم هم نماینده کارگری و هم نماینده کارفرمایی را در لیست داریم این فرد دارای مدرک دکتری و نقش آفرین در شناخت مسائل کارگری است.

وی افزود: شعار ما تحول برای زندگی بهتر اراده جمعی کسانی است که کاری کارستان در مجلس انجام دهیم.

متکی در پاسخ به این سوال که چرا در لیست‌های مختلف اسامی شما وجود دارد، گفت: در شورای وحدت مصوب شد در لیست مختلف حضور داشته باشند و هیچ ممانعتی وجود ندارد. این حضور در لیست‌های مختلف به دلیل این تصمیم است.

جلالی از داوطلبان لیست شورای وحدت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره برنامه شورای وحدت در صورت حضور در بهارستان برای بهبود وضعیت فضای مجازی و فیلترینگ گفت: اهالی رسانه، اهالی فضای مجازی و اینفلوئنسرها به اعتقاد من از یک هوش زیادی برخوردار هستند. می‌توانند در جامعه‌ چندین شغل  ایجاد کرده و چندین وزارتخانه را درگیر و حوزه ارتباطی ایجاد کنند. اما فضای مجازی نیاز به حمایت دارد مسئله حوزه فضای مجازی در دوره کرونا بی تاثیر نبود و  کشور را از بحران‌ها نجات داد. بنابراین در نگاه اول فضای مجازی نیاز به حمایت دارد. فکر می‌کنیم باید یک نماینده‌ای داشته باشیم تا صدای ۳۵ میلیون نفر را فریاد بزند. ما نمی‌توانیم عقب‌تر از سطح جامعه حرکت کنیم. نمی‌توانیم این ظرفیت را ببندیم و از دیوار وارد شویم. مطلب اساسی ابهام در حوزه فیلترینگ است. ما ندیدیم کسی این موضوع را گردن بگیرد. آقای رییسی درباره رفع فیلترینگ نامه زد و در جلسه رئیس مجلس با فعالان فضای مجازی این افراد می‌شنیدند اما پیگیری نمی‌شود. بنابراین ابهام وجود دارد که چه کسی فیلترینگ را ارائه می‌کند و درآمدها کجا می‌رود. باید شفافیت داشته باشد. سیاست‌ها در حوزه فضای مجازی روشن نیست. ما باید نسبت به آن حساس باشیم و نهاد متولی و تصمیم‌گیر جواب پس بدهد. نباید قفل فیلترینگ با فیلترشکن باز شود.

در ادامه متکی گفت: شایعه‌ای به وجود آمده که ممکن است در روزهای انتخابات ارتباطات فضای مجازی با مشکل مواجه شود لازم می‌دانم به وزیر ارتباطات این موضوع را یادآوری کنم تا به ظرفیت‌ها بیفزاید و محدودیت نباشد. حتما هرگونه محدودیت در فضای مجازی با با واکنش شورای وحدت مواجه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد مجلس یازدهم را با وجود آنکه انقلابی نامیده می‌شود چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب مجلس یازدهم را انقلابی دانستند اما در شورای وحدت عملکرد مجلس یازدهم را مناسب نمی‌دانیم. در این مدت بیش از بیست هزار تومان به ارزش دلار افزوده است. سیر گرانی‌ها مسیر صعودی‌ را طی کرده است. در فضای جامعه وضعیت مجلس را نگاه کنید. به مجموعه‌ای برخوردیم که نگاهشان به مجلس خیلی خوب نیست. بنابراین معتقدیم به همین نقدهایی که ارائه کردیم توجه کنید. معتقدیم اگر دوستان ما در شورای وحدت وارد مجلس شوند،  براساس خرد جمعی در خصوص مسائل اعلام نظر خواهیم کرد.

این فعال سیاسی افزود: در انتخاب وزرا، آقای رئیسی زمانی که به ریاست جمهوری رسید باید ده وزیر را با بررسی کارنامه و سوابق شخصیتی و تخصصی در کارنامه داشت تا به مجلس ارائه می‌شد. اما این کار نشد چرا که تا شب آخر وزرا تغییر پیدا کرد به وزرایی رای داده شد که در مدت کوتاه برکنار شدند. در انتخاب وزرا آن‌ دقت‌ لازم صورت نگرفته است. ما معتقدیم اگرچه مسئولیت فردی مهم است اما در خرد جمعی با مشاوره آن مسئولیت فردی می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

متکی در برنامه شورای وحدت برای حجاب و عفاف و شفافیت گفت: نگاه ما درباره برنامه شفافیت این است که ما از رایی که در مجلس می‌دهیم باید دفاع کنیم. عدم حمایت از شفاف‌سازی علتش این است که نمی‌توانیم به افکار عمومی پاسخ دهیم. ما از شفافیت دفاع می‌کنیم. همچنین اگر حکمرانی در کشور مبتنی بر عقلانیت باشد، امنیت پایدار را تقویت می‌کند. مسایل فرهنگی و چالش فرهنگی را باید فرهنگی پاسخ داد. دشمنی که از ابتدای انقلاب تحریم و تهدید را مورد هدف قرار داده اگر در مسائلی مانند حجاب و عفاف به چالش برسد، مانند مگسی بر روی آن می‌شنید. لازم است اصرار کنم در کاری که به مردم مربوط می‌شود نقش مردم تاثیرگذار خواهد بود. این مباحث چون ابعاد امنیتی دارد باید با مردم شفاف بود نمی‌شود در اتاق بسته تصمیم‌ گرفت. امیدواریم با تصمیم درست به سمتی حرکت کنیم که تحول اساسی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز