خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اعرافی در جمع طلاب تهران:

مسئولان سختی انتقاد و اعتراض مردم را پذیرا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۰۹

مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از حضور روحانیت در همه صحنه‌های انقلاب گفت: هیچگاه باب گفت‌وگو نباید بسته شود و مسئولان هم باید تحمل و صبر خود را بالا برده و بار و سختی انتقاد و اعتراض مردم را پذیرا باشند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اعرافی در جمع طلاب تهران ضمن تبریک ایام ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: در همین نزدیکی تهران، ری پایگاه و کانون درخشان تشیع و نخستین حوزه‌های علمیه با صدوق‌ها و کلینی‌ها بوده است؛ ری و قم همیشه در اندیشه شیعی و اسلامی نقش داشته‌اند و دانشمندان بزرگواری از این خاک برخاسته‌اند. خواجه نصیرالدین طوسی در اصل قمی است و چهره‌ای جهانی به شمار می‌رود که یک دهانه از ماه را غربیان به نام وی نام‌گذاری کرده‌اند.

مدیر حوزه های علمیه خواجه را مایه فخر و مباهات عالم اسلام و ایران دانست و افزود: او کسی است که دستگاه مغول را تسلیم اندیشه شیعی و ایرانی کرد و از این راه دستگاه خلافت عباسی را به اضمحلال کشاند. خواجه نصیرالدین طوسی دین بزرگی به گردن هویت ایرانی اسلامی دارد. یادمان باشد که ایران و اسلام و تشیع از هم جدا نیستند و هر کس بخواهد این‌ها را منهای هم ببیند، شکست خواهد خورد.

وی گفت از انتقادات و نظرات و پیشنهادهای شما سپاس‌گزاری می‌کنم و انتظار است در نظام اسلامی، مسئولان صدای مردم را بشنوند و به مسایل و مشکلات رسیدگی کنند. همیشه گفته‌ام که حوزه باید پاسخ‌گو، مطالبه‌گر، کنش‌گر، اجتماعی و مردمی باشد. در زمینه مطالبه‌گری، ۳۰ ستاد راهبری در حوزه شکل گرفته و پیگیر مسایل و موضوعات آن هستم.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از حضور روحانیت در همه صحنه‌های انقلاب گفت: هیچگاه باب گفت‌وگو نباید بسته شود و مسئولان هم باید تحمل و صبر خود را بالا برده و بار و سختی انتقاد و اعتراض مردم را پذیرا باشند.

آیت‌الله اعرافی در ادامه افزود: من هر هفته در دفتر خود با اقشار مختلف در ارتباطم و دیدار دارم. روزانه نیز به تعداد زیادی از پیام‌ها پاسخ می‌دهم و رسیدگی می‌کنم. در این چند روز هم با اقشار و گروه‌های مختلف دیدار داشته‌ام که نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و مستند ایشان در بررسی بودجه ۱۴۰۳ تاثیر و بازتاب داشته است.

وی در ادامه با پرداختن به نزدیک ۷۰ سفر استانی خود در سالیان اخیر افزود: در این سفرها هم به حوزه‌ها سر زدم، و هم با دانشگاهیان دیدار و گفت‌وگو کردم که برای من اهمیت بسیار دارند. حوزه و دانشگاه نهادهایی علمی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی هستند که اگر با هم در ارتباط باشند و کنار هم پیش بروند، شاهد شکوفایی هر چه بیش‌تر خواهیم بود.

بنیان‌گذار فقه تربیت در حوزه‌های علمیه با تاکید بر مسایل تربیتی و آموزش و پرورش افزود: مهم‌تر از این دو برای من آموزش و پرورش است و همیشه بر آن تاکید کرده‌ام و مدام پیگیر مسایل آن هستم.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر بها دادن به جوانان و دیدن مشکلات و معضلات گفت: به رئیس قوه قضاییه هم گفته‌ام که درباره اختلاس‌ها، نیازمند شفاف‌سازی هستیم و جامعه باید روشن شود و اعتمادسازی کرد. حرف و مطالبه جامعه و جوانان صحیح است و در بحث‌های کلان اقتصادی نیازمند کار بهتر و کوشش سخت‌تر هستیم.

رئیس هیات امنای جامعه‌المصطفی در پایان ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ضمن این‌که مشکلات را باید دید، دستاوردها و نقاط درخشان انقلاب به ویژه دستاوردهای بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن را نیز باید دید. به برکت جامعه‌المصطفی، اسلام و تشیع به زبان فارسی در جهان گسترش یافته و بیش از ۳۰۰هزار نفر از نقاط مختلف جهان در این راه آموزش دیده‌اند.

آیت‌الله اعرافی گفت: همه ما وظیفه داریم برای عزت و عظمت انقلاب به پای صندوق‌های رأی بیاییم تا جشن انتخابات با حضور پرشکوه ملت در ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رای به اقتدار و امنیت هر چه بیش‌تر ایران در جهان بینجامد و مسئولان با دقت و تلاش بیش‌تری به مردم خدمت کنند و مشکلات نیز به حول و قوه الهی و مبتنی بر نظرات و آرای مردم حل و رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز