خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه پاسخ داد؛

بالاخره بابک زنجانی آزاد می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۹۶

سخنگوی قوه قضائیه در مورد احتمال آزادی بابک زنجانی گفت: بنده هیچ احتمالی را مطرح نمی‌کنم. در مجموعه قضایی در مباحث حقوقی و قضایی صرفا مرجعی که در مقام تصمیم گیری می‌تواند این موارد را اعلام کند. هر چیزی که ما اعلام کنیم به موجب قانون واجد وصف ممنوعیت است.

مسعود ستایشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات اخیر وکیل پرونده بابک زنجانی که گفته با پرداخت تمام بدهی زنجانی، موکلش آزاد خواهد شد، گفت:  ایشان متعاقب موازین شرعی و مقررات قانونی به موجب دادنامه صادره از ناحیه دادگاه رسیدگی کننده بدوی که مراتب از ناحیه دیوان  عالی کشور این دادنامه ابرام شده محکومیت حاصل کرده است و ذیل دادنامه دیوان عالی توصیه بر اعمال مقررات 114 قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری به مرجع رسیدگی بدوی است.

وی افزود: کسی که باید در این مورد تصمیم بگیرد مرجع رسیدگی کننده بدوی است یعنی دادگاهی که رسیدگی مقدماتی را انجام داده است. از این مرجع هم ایشان(بابک زنجانی) محکومیت حاصل کرده که یکی از محکومیت های ایشان رد مال است.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: طبق آنچه تا الان اطلاع رسانی شده اقدامات موثر و برنامه ریزی شده‌ای با اهتمام واحد قضایی مربوطه و همکاران سخت کوش  و جهادی ما در حوزه ضابطیت صورت گرفته است اموالی از ایشان به داخل آمده است و الان دارد سیر انتقالش به مبادی مربوطه فراهم می آید که تصمیم این موضوع با مقام رسیدگی کننده است و با من به عنوان سخنگو نیست.

ستایشی در مورد احتمال آزادی زنجانی گفت: بنده هیچ احتمالی را مطرح نمی‌کنم. در مجموعه قضایی در مباحث حقوقی و قضایی صرفا مرجعی که در مقام تصمیم گیری می‌تواند این موارد را اعلام کند. هر چیزی که ما اعلام کنیم به موجب قانون واجد وصف ممنوعیت است یعنی قبل از صدور رای تصمیم گرفته می شود. قبل از  اتخاذ تصمیم از سوی مرجع قانونی هر چیزی که بنده یا دیگری بگوید یا همان مرجع زودتر اعلام کند واجد ممنوعیت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان این اموال به قیمت روز حساب شده است، گفت: در مورد ارزیابی این مساله هم طبق آنچه اطلاع دارم اقدامات موثری برای تادیه حقوق مردم و بیت المال صورت گرفته که بسیار ارزشمند و موثر بوده است این اقدام برای این تأدیه و اینکه چه میزان و چگونه است با اجرای احکام است که مجری حکم قطعی صادره از سوی محکمه است.

ستایشی در مورد آخرین وضعیت پرونده تتلو هم گفت: امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو چند پرونده دارد یک مورد اخیر که متضمن کیفرخواست بود به دادگاه صالح که دادگاه انقلاب اسلامی تهران است ارسال شده است و پرونده الان در وقت رسیدگی است نسبت به سایر پرونده ها اطلاع رسانی را انجام داده ام.

انتهای پیام/
سعیده امیدی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز