خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور:

استفاده از صندوق‌های رای الکترونیکی در ۴ حوزه انتخابیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۹۴

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ۴ حوزه انتخابیه آبادان، ملایر، رشت و خمام رای گیری الکترونیکی است یعنی صندوق‌های رای الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد تقی شاهچراغی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم مردم ما مثل ۴ دهه گذشته اتفاق بزرگی را رقم خواهند زد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: از سال گذشته مقدمات اجزای انتخابات در وزارت کشور آغاز شد و بر اساس ۴ دستور رهبری کمیته‌های مختلف تشکیل شد. بر اساس قانون جدید کار پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در انتخابات یازده اسفند تاکید ۴ راهبرد مد نظر قرار گرفته است، بیان کرد: بر اساس آمار ثبت احوال ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار  و ۲۹۸ واجد شرایط داریم از کسانی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند ۳۰ میلیون ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ از آقایان و ۳۰ میلیون ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر خانم‌ها هستند.

شاهچراغی عنوان کرد: در هزار و ۲۱۸ حوزه اصلی و فرعی انتخابات برگزار می‌کنیم. امشب تا آخر وقت به آمار اضافه خواهد شد. حدود ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان هستند.  برای خبرگان هم ۱۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در ۴ حوزه انتخابیه آبادان،  ملایر، رشت و خمام رای گیری الکترونیکی است یعنی صندوق‌های رای الکترونیکی است. حدود ۵۹ هزار شعبه در ۳۱ استان پیش بینی شده است.۴۳ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار است. از مجموع این ۵۹ هزار شعبه، ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ شعبه روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: تا الان شورای نگهبان با جابه‌جایی حوزه ۴۹۱ نفر موافقت کرده است. در قانون جدید برخی از اصلاحاتی که انجام شده است نسبت به انتخابات گذشته و درخواست مردم بوده، یکی از خواسته‌های مردم عدالت انتخاباتی است و در قانون جدید دولت می‌تواند از امکانات خودش برابر نیاز داوطلبان استفاده کند. صداوسیما ۲۰۰ شبکه را برای نامزدها بالا آورد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات دیگر در قالب عدالت انتخاباتی مطرح بود، هزینه های انتخاباتی بود و در قانون جدید سامانه شفافیت مالی پیش بینی شد و داوطلبان باید هزینه‌های خودشان را در این سامانه اعلام کنند.

شاهچراغی بیان کرد: مجلس جایگاه تحول و رشد و توسعه است.  در این مدت سفرهای استانی داشتیم و چگونگی عمل و کارکردهای انتخابات مجلس بررسی شد. همه امور اجرایی انتخابات انجام شده ک کار به صورت شهرستانی و حوزه‌ای آموزش داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: هیچ داوطلبی نباید پشتوانه مالی خارجی داشته باشد اگر حزب و گروهی می‌خواهد هزینه‌ای را تقبل کند باید در سامانه مربوطه ثبت کند و اگر داوطلبی تعمدا ثبت نکرده باشد، دو دوره از داوطلبی محروم می‌شود.

وی گفت: آن چیزی که تخلف محسوب می‌شود تبلیغات زود هنگام است. تبلیغات از سوم اسفند شروع می‌شود اگر هیات برگزاری انتخابات به این مساله برسد که اقدامات داوطلبی خارج از قانون باشد ورود می‌کند. اگر اقدامی که داوطلبی در فضای مجازی و حقیقی انجام می‌دهد، تبلیغات زود هنگام تلقی شود برابر قانون پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز