خبرگزاری کار ایران

مطهری در نمایشگاه مطبوعات:‌

لاریجانی در جریان تهیه لیست ما نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۶۳

وقتی ستار بهشتی به قتل رسید، وزیر کشور را به مجلس کشاندم

یک فعال سیاسی گفت: لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در نشست خبری خود در نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: فراکسیونی با نام صدای ملت در مجلس تشکیل می دهیم ولی اول باید ببینیم رای می آوریم یا نه. با افراد لیست مصاحبه کرده ایم و از همه آنها رزومه خواسته‌ایم. 

وی با بیان اینکه سه چهار نفر جوان در حدود چهل سال در لیست حضور دارند، گفت: چهار حزب اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می دهند و از لیست حمایت می کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح‌طلبان در لیست حضور دارند.

مطهری درباره حمایت لاریجانی از این لیست گفت: لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

وی بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب با عنوان روزنه گشایی را بیانیه‌ای خوب توصیف کرد و در توضیح آن گفت: حرف اصلی این بود از هر فرصتی برای اصلاح امور استفاده کنیم. با وجود انتقاداتی که داریم باید از فرصت انتخابت استقاده کنیم و افراد وارد مجلس شوند تا تغییراتی ایجاد مرده و مردم را امیدوار کنند. کنار رفتن راه اصلاح امور نیست

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه کنار رفتن راه اصلاح امور نیست و شرایط را بدتر می کند، گفت: مردم باید با عزم راسخ در انتخابات شرکت کنند. از راه مجلس می توان کارهای مهمی انجام داد. مشکل این است که الان مجلس در جایگاه خود قرار ندارد و تضعیف شده و استقلال خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه باید افرادی وارد مجلس شوند که مجلس را به جایگاه خود برگردانند، خاطرنشان کرد: مجلس باید تنها نهاد قانون‌گذاری باشد و سایر نهادهایی که قانون‌گذاری می کند، کنار بروند. قهر کردن با صندوق به صلاح کشور نیست.

مطهرسی درباره ویژگی‌های انتخابات آزاد یادآور شد: انتخابات آزاد  انتخاباتی است که همه افرادی که مایل به شرکت هستند و فساد مالی، سیاسی و اخلاقی ندارند بتوانند در معرض رای مردم قرار گیرند و انتخاب با مردم باشد نه اینکه به صرف انتقاد، افراد ردصلاحیت شوند.

وی با بیان اینکه من در دوره قبل صرفا به دلیل اختلاف نظر ردصلاحیت شدم، گفت: خود شورای نگهبان هم این را قبول دارد و در جلسه با من همین را گفتند. الان سوال است که چرا دوره قبل رد کردند و الان دوره تایید کردند چون من تغییری نکرده ام.

این فعال سیاسی درباره ارائه لیست در سراسر کشور، گفت: برای شهرستان ها هنوز تصمیم جدی نگرفته ایم ولی اگر بنا به لیست باشد جایی لیست می دهیم که آن افراد را بشناسیم.

مطهری در مورد حمایت بزرگان اصلاحات از لیست صدای ملت گفت: صحبتی با بزرگان اصلاحات برای حمایت از لیست نداشته ایم. این سوال را از خود آنها بپرسید.

این نماینده پیشین مجلس درباره احتمال موفقیت لیست متبوع خود در انتخابات گفت: افراد معتدل و اصلاح طلب در بین تایید صلاحیت شدگان داریم و اگر مردم مشارکت کنند، تعداد زیادی از آنها می توانند وارد مجلس شوند. اقلیت قوی می تواند در مجلس موثر و صدای مردم باشند. برخی افراد مشهور ردصلاحیت شده اند اما تعداد قابل توجه معتدل و اصلاح طلب هم تایید صلاحیت شده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: دولت پرکار بوده و زحمت زیادی کشیده و تلاش خوبی داشته است. دولت و رئیس‌جمهور ارتباط خوبی با مردم داشته است ولی کارهای اساسی انجام نشده است.

مطهری با اشاره به موضوع احیای برجام گفت: توافق با غرب در خرداد ۱۴۰۰ آماده شده بود و می شد تحریم ها رفع شود ولی گفتند ما طرح جدیدی داریم، ۹ ماه گذشت و اتفاقات سال گذشته ایجاد شد و طرف غربی که داشت جلو می‌آمد، دیگر نیامد. به خاطر شعارزدگی و اینکه تحریم را به زندگی مردم گره نمی زنیم، فرصت را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه تا تحریم وجود دارد، رفع مشکلات کشور مشکل است، گفت: الان هم نظر کل نظام این است که تحریم ها رفع شود. در دروه برجام تورم تک رقمی شد، در کشور رونق ایجاد شد ولی عده‌ای تندرو در داخل و خارج کشور دست به دست هم داده و برجام را هوا کردند. امروز هم به چنین توافقی نیاز داریم.

این نماینده پیشین مجلس در مورد عملکرد مجلس یازدهم و سهم آن وضعیت فعلی کشور تصریح کرد: کار باید توسط دولت باید انجام شود نه نماینده مجلس، نماینده مسئول قانونگذاری و نظارت است. اگر نظارت ما نبود ضرایط بدتر میشد نظارت ما موجب شد شرایط کشور بدتر نشود.

وی یادآور شد: برای اولین بار سوال از رئیس جمهور را مطرح کردیم. احمدی نژاد را به مجلس کشاندم و این تابو را شکستیم. وقتی ستار بهشتی به قتل رسید، وزیر کشور را به مجلس کشاندم. ما از حقوق مردم دفاع کردیم اما حل مشکلات اقتصادی وظیفه دولت است اگر چه در این زمینه هم از دولت سوال کرده و وزیر را خواستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز