خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛

تشریح خطرات محتمل ناشی از عدم مشارکت در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۵۷۱

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این نظام امانت انبیاء، اهل بیت عصمت و طهارت، امام و شهدا است و ما موظف به حفظ و نگهداری آن هستیم و باید دیگران را ترغیب به شرکت در انتخابات نماییم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دیدار با روحانیون وابسته(بازنشسته) نیروهای مسلح استان‌های قزوین، البرز و زنجان، با اشاره به چرائی وجوب شرکت در انتخابات از نگاه امامین انقلاب، گفت: همان‍گونه که می‍دانیم امامین انقلاب و مراجع تقلید شرکت در انتخابات را واجب و ترک آن را حرام دانسته‌اند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «رأی دادن یک تکلیف شرعی و الهی است»، گفت: وصیت معمار کبیر انقلاب به ملت شریف ایران آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان در صحنه باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در این باره فرمودند «انتخابات، هم حق مردم است، هم وظیفه‌ مردم است؛ هم باید حق را استنقاذ کنیم و هم باید وظیفه را بخوبی انجام دهیم».

وی با اشاره به پیدایش برکات کلان ملی و فردی در صورت شرکت در انتخابات، گفت: حفظ نظام، افزایش قدرت نرم ملی، تضمین امنیت کشور، ایجاد پشتوانه برای پیشرفت کشور، کند شدن حربه دشمن علیه کشور و افزایش قدرت نرم ملی از جمله نتایج مشارکت حداکثری در انتخابات است. امام خامنه ای (مدظله‌العالی) در این رابطه فرمودند «انتخابات، هم در صحنه‌ی خارجی و در مقابل چشم بیگانگان، هم در صحنه‌ی داخلی، و هم برای پیشرفت کشور، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین رویدادهاست».

حجت الاسلام محمدحسنی ضمن تاکید بر خطرات عدم شرکت در انتخابات، اظهار کرد: افزایش فشار دشمن به کشور، پیدایش بحران مشروعیت، امیدواری دشمن به فتنه انگیزی در کشور، وابسته سازی مجدد کشور به اجانب و امید دشمن به تهاجم از جمله خطرات محتمل ناشی از عدم مشارکت در انتخابات است. حضرت آیت الله امام خامنه‌ایی (مدظله‌العالی) در این زمینه فرمودند «اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‍دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم».

وی در پایان با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء، گفت: این نظام امانت انبیاء، اهل بیت عصمت و طهارت، امام و شهداست و ما موظف به حفظ و نگهداری آن هستیم و شرکت در انتخابات نشانه امانت داری ماست که هم خود باید شرکت کنیم و هم باید دیگران را ترغیب به شرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز