خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

آنهایی که انگیزه مذهبی ندارند هم در انتخابات شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۱۷۳

انتخابات برای دشمنان خار چشم و برای دوستان نور چشم است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: عضی از مردم می‌گویند چرا ما در انتخابات شرکت کنیم باوجود آنکه این همه مشکلات داریم. این چه منطقی است که اگر مشکلات داریم در انتخابات شرکت نکنیم. مردم می فهمند حضورشان گره گشا است. پشتوانه فعالیت خدمت‌گزاران است..

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در مصلی تهران گفت: شما برادران و خواهران اقشار مختلف مومنین را به تقوای الهی توصیه می کنیم. این ایام امام حسین است. من شما را به تقوای الهی توصیه می کنم. هرکسی خداترس باشد هرکسی خدامحور باشد خداوند متعال از جهت زندگی افراد را از آنچه انسان را ناراحت می کند و از آن مسیر ناراحت‌کننده تغییر می‌دهد و آنچه را دوست دارد سر راه می‌گذارد. خوبی یا بدی خارج از اختیارات انتخاب ما است. خیلی از چیزها را دوست نداریم اما به سر ما می‌آید و خیلی چیزها را دوست داریم اما در مسیر ما قرار نمی‌گیرد. 

صدیقی گفت: نکته اول حماسه حضور در روز ۲۲ بهمن بود که انصافا مردم بصیر ما زنان و مردان با ایمان زمان‌شناس و دشمن‌شناس و ولایتمدار ما کم نگذاشتند. این راهپیمایی و این حضور حماسی ویژگی‌هایی داشت. اولا براساس آماری که کارشناسان ارائه کردند. امسال سطح مشارکت و حضور مردم در اغلب استان‌ها و شهرستان ها و روستاها بیشتر از سنوات قبل بود. این خیلی دشمن را عصبی کرده است. این تو دهنی به کفر، استکبار، نفاق داخلی و شبکه های شیطانی بود. حضور مردم، اقتدارمدارانه و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی دشمن بود. نکته دیگری که در مورد این راهپیمایی قابل ذکر است این است که این مراسم جشن تولد و تجدید میثاق با شهدا و ولی فقیه، تنوع حاضرین در راهپیمایی بود. زنان در سطح وسیع مانند گذشته ایفای نقش داشتند. دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها حضور چشمگیر داشتند. این نور چشمان ما که امام و دفاع مقدس را ندیدند راه شما را می روند، راه انقلاب و حفظ نظام را می روند و پاسدار خون شهدا هستند. 

وی افزود: نکته سوم راه تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است و هر روز رسانه های تبلیغاتی آنان فکر و ذهن مردم را هدف گرفتند. خواستند بین مسئولین و مردم اختلاف و نفاق بیندازند. بدتر از بیرونی‌ها، غربگراهای داخلی کشور که در داخل تریبون دارند، هستند که خواستند با همه قدرت مردم را مایوس کنند. مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست و مردم ما مشکل مسکن و گرانی و مسائل عدیده ای دارند و دنیای کفر به قول خودش فشارهای فلج آورده‌ای وارد کرده است اما با مقاومت از این فشارها عبور کردیم. مردم با بصیرت به میدان آمدند با اینکه فشارها را لمس می‌کنند و از همه مشکلات باخبرند اما ما پاسدار انقلاب هستیم. تا حیات داریم از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت خواهیم کرد. 

صدیقی تصریح کرد: امروز پیام های پیامبر ما از طریق نایب امام زمان در دوره غیبت امام زمان به مردم داده می شود. صدای رسای جانشین پیامبر از ایران برای نجات بشریت برای رهایی از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها بلند می‌شود. این صدای رسا پوشش جدیدی از بعثت پیامبر است و هرگز دشمنان نمی توانند این صدا را خاموش کنند. امروز لبنان، سوریه، عراق و غزه یک زنجیره مستحکمی است که قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران حکومت های اروپایی را به چالش کشیده است. یمن قهرمان به شریان های اقتصادی اسرائیل ضربه محکم وارد کرده اما قدرت های شیطانی هیچ غلطی نتوانستند بکنند و دیدید که حزب الله با رهبری سید متصل به معنویت قرآن و شاگرد راستین امام و انقلاب پایگاه های اسرائیل را در نهایت تیزاندیشی فلج می کند. دولت مردمی عراق یکصدا در کنار مردم غزه ایستاده و در هجوم انقلابی، قلب دنیای کفر را هدف قرار داده است که این مستکبرین گردن کلفت مثل برف در حال آب شدن هستند و حق همیشه پیروز است. 

صدیقی افزود: انتخابات حق شما است، انتخابات عزت شما مردم است، انتخابات دوام شما در برابر فشارها است. انتخابات تحول خواهی همیشگی شما است. انتخابات تامین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی منطقه است. انتخابات برای دشمن خار چشم است و برای دوستان نور چشم است. 

وی تصریح کرد: تا انتخابات هست، ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ‌پذیر نیست و زنده است. وقتی جامعه بمیرد نمی‌تواند قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد. این نشان می دهد که ملت با آگاهی دریافته‌اند که سرنوشت خودشان را باید خودشان رقم بزنند. خداوند راه درست را جلوی پا قرار داده است. راه ولایت و استقلال را پیدا کنید. نظام دو پایه دارد؛ پایه اول جمهوریت و پایه دوم اسلامیت است. انگیزه حضور مردم در انتخابات انگیزه شرعی ولایتمدارانه است. 

صدیقی گفت: بعضی از مردم می‌گویند چرا ما در انتخابات شرکت کنیم باوجود آنکه این همه مشکلات داریم. این چه منطقی است که اگر مشکلات داریم در انتخابات شرکت نکنیم. مردم می فهمند حضورشان گره گشا است. پشتوانه فعالیت خدمت‌گزاران است. مسئولیت مسئولین را سنگین می‌کند. اختلاف در جریان فتنه باعث تحریم انتخابات شد. این رفتارها دشمن را به اشتباه محاسباتی می اندازد و دوباره می آیند هزینه های زیادی را تحمیل میکنند راه این است که در انتخابات شرکت کنید. آنانی که انگیزه مذهبی ندارند هم در انتخابات شرکت کنند. کدام کشور مشکل ندارد؟ به برکت انقلاب این کشور، کشور امام زمان است، کشور حضرت رسول است، کشور علی (ع) و فاطمه (س) است. کشور خیمه امام حسین است پناهی که شما دارید را هیچ کشوری ندارد. مشکلاتی که آنان دارند با مشکلاتی که شما دارید قابل مقایسه نیست. این کشور، کشور بیداری جهان اسلام علیه ظالم است. باید پرچم فتح را به دست امام زمان برسانید. کشور مقتدر، کشور متحد، کشور حماسی در برابر دشمنان است و حضور در انتخابات مایه رشد بیشتر و ضعف دشمنان خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز