خبرگزاری کار ایران

کنایه جواد امام به بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان:

دوستان باید در امضای بیانیه «روزنه» از کلمه «معبر» استفاده می‌کردند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۱۹۱

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: دوستانی که بیانیه موسوم به روزنه را امضا کردند، باید به جای روزنه از معبر استفاده می‌کردند! چراکه حاکمیت این مسیر را با انواع مانع‌گذاری‌ها، مین‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در نشست خبری این جبهه با اشاره به انتخابات اسفندماه، اظهار داشت: جبهه راسا در مورد ثبت‌نام‌ها توصیه‌‌ای نداشته، اما نهایتا ۶ عضو جریان اصلاح‌طلب از فیلتر‌های نظارت استصوابی عبور کردند. در کل کشور با مبناها و ترازی که احزاب داشتند، این عدد می‌تواند به ۳۰ نفر برسد! البته آمارهای متفاوتی داده می‌شود اما به طور رسمی با سوالی که از احزاب داشتیم، این عدد از ۳۰ نفر تجاوز نکرده است.

وی افزود: دوستانی که بیانیه موسوم روزنه را امضا کردند، باید به جای روزنه از معبر استفاده می‌کردند! چراکه حاکمیت این مسیر را با انواع مانع‌گذاری‌ها مین‌گذاری کرده است. نظارت استصوابی در همه عرصه‌ها دخالت و مدیریت می‌کند و این حلقه هر روز تنگ‌تر شده است. متاسفانه رویه‌های غلط هر بار به جای اصلاح، توسط یک جریان محدود به قانون بدل شد.

سخنگوی جبهه اصلاحات یادآور شد: امروز نظرسنجی‌ها، نگرانی از جامعه را نشان می‌دهد، نه جریان‌های سیاسی. هیچ رسانه‌ای در اختیار جریان اصلاحات نیست. نیروهای نظامی و سیاسی انواع رسانه‌ها را در اختیار دارند. برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ هیچ برنامه‌ای در دستور کار جبهه اصلاحات نیست. اما ما با صندوق رای قهر نکرده‌ایم و با قدرت در عرصه سیاست‌ورزی حضور داریم.

سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره واکنش این جبهه به اظهارات اخیر سعید حجاریان که گفته میان انتخابات و خیابان منازل زیادی است ازجمله نافرمانی مدنی؛ شکل‌های خفیف نافرمانی مدنی می‌تواند حکومت را سر عقل بیاورد، عنوان کرد: آقای روحانی یک بحث رأی اعتراضی که داشتند اما این درصورتی بود که خود آقای روحانی در این عرصه امکان حضور پیدا می‌کرد. رأی اعتراضی باید به‌هر حال یک رأی معنابخشی هم باشد، باید امکان یک رقابت یا حضور فراهم باشد، این رأی اعتراضی را به نام چه کسی باید در صندوق بیندازیم؟ وقتی ما کاندیدایی نداریم رأی اعتراضی را به نام همان‌هایی که در مقابل ما هستند، به صندوق بریزیم؟

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم امکان رأی اعتراضی را حتی از آقای روحانی هم سلب کردند؛ با ردصلاحیت آقای روحانی کسی که چند دوره عضو مجلس خبرگان بوده، چندین دوره نماینده مجلس بوده، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دو دوره رئیس جمهور کشور بوده است، حتی این امکان را از ایشان هم گرفتند و ما هم تقاضای‌مان از حاکمیت این بود که این امکان را برای جریان اصلاحات و جریان‌های مشابه فراهم کنند که انگیزه‌ای باشد برای مردم، برای حضور و رأی اعتقادی یا اعتراضی‌شان. این شرایط را هم از مردم سلب کردند و امروز باید آن‌هایی که این محدودیت را ایجاد کردند و این تحریم را هم به جریانات سیاسی و هم به مردم تحمیل کردند، پاسخگو باشند.

امام تصریح کرد: از طرفی این تحریم را تحمیل کردند و از طرفی با دستان بسته اجبار به رأی می‌کنند و فقط رأی را حق الناس می‌دانند، امکان حضور و مشارکت و انتخاب را جزئی از حق الناس نمی‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز