خبرگزاری کار ایران

آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر ستاد تنظیم بازار جلوگیری از گرانفروشی‌ها را جدی بگیرد، مشکلی در بازار شب عید نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۸۲۳

رئیس کمیته تولیدات دامی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای دوره اخیر ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده یعنی مشکلی در تولید نخواهیم داشت، اگر ستاد تنظیم بازار بتواند از این ظرفیت خوب استفاده کند و جلوگیری از گرانفروشی‌ها را جدی بگیرد مشکلی در تامین مرغ موردنیاز شب عید نخواهد بود.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه ‌رئیس کمیته تولیدات دامی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با لزوم چاره‌اندیشی و تدابیر دولت درخصوص اسفندماه با توجه به اینکه در فاصله یک ماهه با آغاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز قرار داریم و در این مواقع معمولا کمبود یا گرانی در برخی اقلام اساسی خانوارها رقم می‌خورد، گفت: در اسفند ماه سه متغیر وجود دارد که بر بازار اثرگذار است؛ نخست انتخابات، سپس ماه مبارک رمضان و عید نوروز یا اصطلاحاً بازار شب عید که همگی این‌ مناسبت‌ها منجر می‌شود که مصرف برخی کالاهای اساسی بالا برود از جمله که مرغ که در سبد مصرف کالای اساسی خانوار موثر است و در نتیجه ممکن است شاهد گرانی یا کمبود در این اقلام باشیم.

وی ادامه داد: براساس پیگیری‌هایی که ما داشتیم در این دوره جوجه‌ریزی، تقریبا ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و این یعنی اینکه در پیک تولید هستیم و می‌توانیم شرایط خیلی خوبی را ایجاد کنیم تا در اوج مصرف، نیاز بازار و مصرف‌کننده به خوبی تامین شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: اگر ستاد تنظیم بازار بتواند از این ظرفیت خوب استفاده کند و جلوگیری از گرانفروشی‌ها را جدی بگیرد و نهادهای نظارتی هم به همین منوال پیش‌ بروند و هوشمندانه و به‌موقع بتوانند کالاهای اساسی را در شبکه‌های توزیع قرار دهد، هم در گوشت مرغ و هم گوشت قرمز که ما واردکننده هستیم حتما یک شرایط تعادلی در بازار ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته وضعیت گوشت قرمز الان در بازار اصلا خوب نیست، گوشتی که ما داریم اینگونه است که لاشه گرم گوسفندی را از برخی کشورهای همسایه وارد می‌کنیم. باید ستاد تنظیم بازار به گونه‌ای تدبیر کند که این گوشت هم به دست همه مردم برسد هم با قیمت کاملا مناسب‌تر از الان که دارد اعلام می‌شود، توزیع شود.

آزادی‌خواه در رابطه با نگرانی نسبت به کمبود در سایر اقلام کالاهای اساسی غیرپروتئینی، ابراز داشت: شرکت‌های بازرگانی دولتی استانی کالای اساسی را به اندازه کافی تدبیر کرده‌اند، یعنی ما الان با کمبود کالا به هیچ عنوان مواجه نیستیم؛ درگذشته یک مقدار در برخی کالاها مانند مرغ مشکل داشتیم که آن هم در تولید افزایش ایجاد شد تا برطرف شود.

وی تصریح کرد: از نظر ما مشکلی در ذخیره‌سازی وجود ندارد بلکه یک دقت نظری باید در حوزه توزیع و نظارت باشد تا هم در همه جای کشور به خوبی توزیع صورت گیرد و هم از گرانفروشی جلوگیری شود و کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز