خبرگزاری کار ایران

چه کسانی نشان فداکاری اعطایی رهبر انقلاب را دریافت کردند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۶۴

نشان فداکاری اعطایی فرماندهی کل قوا طی مراسمی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری توسط فرمانده کل ارتش به خانواده شهید خلبان علیرضا فتوحی‌ شعار، شهید امیر سرلشکر خلبان همایون حکمتی، شهید سرلشکر امرالله اسعدی‌یساقی و جانباز سرهنگ محمد جوانمردی خالص اهدا شد.

به گزارش ایلنا، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری توسط امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهید خلبان علیرضا فتوحی ‌شعار، شهید امیر سرلشکر خلبان همایون حکمتی شهید سر لشکر امرالله اسعدی‌یساقی و جانباز سرهنگ محمد جوانمردی خالص که در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، مومنانه و مردانه ایستاده‌اند، اهدا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به دانشگاه افسری و به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی ۱۱۸۴ دانشجو و دانش‌آموخته شهید دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید سرلشکر خلبان علیرضا فتوحی شعار

خلبان شهید علیرضا فتوحی ‌شعار که متولد ۲۳ فروردین‌ ‌۱۳۳۶ در روستای خاوه جنوب ورامین است، ۷۷۰ ساعت پرواز با جنگنده فانتوم را در کارنامه خود دارد. این شهید والامقام  در ۲۸ تیر ‌۱۳۶۶ در خلیج‌فارس، طی یک نبرد هوایی نابرابر به محاصره چندین فروند از میراژهای عراقی درآمد و مورد هدف موشک‌های آن‌ها قرار گرفت و به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

شهید امیر سرلشکر خلبان همایون حکمتی 

همایون حکمتی متولد یازدهم اسفند ۱۳۲۹ در تهران است که ۱۲۱۳ ساعت پرواز درکارنامه خود دارد. هواپیمای وی در  پانزدهم خرداد ۱۳۶۳ در یک درگیری هوایی مورد اصابت موشک هوابه‌هوای قرار گرفت و به مقام شامخ شهادت نائل آمد. وی جزو شهدای جاویدالاثر نیروی هوایی ارتش است. 

شهید سر لشکر امرالله اسعدی‌یساقی 

امرالله یساقی هفتم شهریور در قوچان دیده به جهان گشود و در صبحگاه هشتم مهر ۱۳۵۹ حین بازگشت از مأموریت موفق بمباران خطوط مواصلاتی دشمن و عقبه آن در استان العماره توسط موشک‌های ضد هوایی دشمن مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

جانباز سرهنگ محمد جوانمردی خالص 
سرهنگ بازنشسته محمد جوانمردی در طول دفاع مقدس در مأموریت‌های خطیر بسیاری شرکت داشت. وی با ۱۲۰۲ ساعت پرواز، به علت سه بار ترک اضطراری هواپیما مبتلابه ضایعات کمر، گردن و نارسایی کلیه به مقام جانبازی نائل آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز