خبرگزاری کار ایران

شاهرخ رامین در نشست خبری:‌

امکان تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس آینده کم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۵۳

دبیرکل حزب اسلامی قانون گفت: امکان تشکیل یک فراکسیون اکثریت در مجلس کم است مگر آنکه احزاب و جریان‌های همسو با هم ائتلاف کنند. از لحاظ اقتصادی و سیاسی ترکیب مجلس آینده متفاوت‌تر از مجلس فعلی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری شاهرخ رامین دبیرکل حزب اسلامی قانون با حضور اصحاب رسانه در محل این حزب صبح امروز برگزار شد.

شاهرخ رامین در این نشست گفت: فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی را به همه مردم تبریک می‌گویم. امیدوارم قدم‌ها و مسیرهای آینده خودمان را با انتظار شهدای انقلاب انطباق دهیم. همچنین امیدوارم قدم‌ها و رفتارهای ما موجب جلب اعتماد مردم ایران شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در بین مردم رشد کرد و به نتیجه رسید. شخصیت رهبر انقلاب به شکلی بود که تاکید او بر مردم بود. حزب اسلامی قانون افتخار دارد بیشترین سهم از حضور نمایندگان مجلس مورد سلیقه مردم در شورای مرکزی حزب حضور داشته باشند. اما با توجه به آنکه در فصل داغ انتخابات هستیم تک تک این چهره‌ها در حوزه انتخابیه خودشان حاضر بودند. همچنین امیدوارم وظیفه قانونی و اخلاقی برای جذب مشارکت حداکثری به طوری که رهبری داشتند شکل بگیرد.

رامین درباره امکان ائتلاف با احزاب سیاسی اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: درباره امکان ائتلاف با سایر احزاب گفت‌وگویی داشتیم، نماینده ما در شورای وحدت شرکت می‌کند و در شورای ائتلاف هم حضور داریم. من فکر می‌کنم با توجه به آنکه قطعا طرز تفکر ما مشترک است، به صورت طبیعی افراد شاخص مدنظر ما یکی خواهد شد.

وی درباره راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: یک زمانی در نمایشگاه مطبوعات سوالی مطرح شد که آیا مردم همچنان به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند یا خیر، نتیجه واحد این سوال بود که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برای مردم است. سند گواه این حرف‌ها شهادت مردمی است که خون خود را در راه انقلاب خرج کردند. راه بازگشت به مردم نزدیک شدن گفتمان انقلاب اسلامی به آن چیزی است که مردم به آن باور دارند. به نظرم مردم در آستانه انتخابات به شدت تغییر موضع خواهد داد. بهترین و موثرین روش، حضور در مردم در انتخابات است. همه دلایل ساده‌ای که وجود دارد باعث خواهد شد به درصد حضور مردم شرکت‌کننده در انتخابات افزوده شود.

دبیرکل حزب اسلامی قانون درباره برنامه اقتصادی حزب برای بهبود معیشت اقتصادی مردم گفت: در برنامه‌هایی که نوشتیم در بدنه اقتصاد باید به مردمی شدن اقتصاد کمک کنیم تا اقتصاد به مردم واگذار شود. پیش‌بینی کردیم تا سال ۱۴۱۰، ۷۰ درصد اقتصاد در دست مردم قرار بگیرد. اقتصاد وقتی در اختیار دولت قرار گرفت، باعث کند شدن بهبود وضعیت مردم شد. امروز بستر حضور ما در بازارهای جهانی باز شده است. ایران وارد بریکس و شانگهای شده است. از آنجایی که مردم وارد اقتصاد نشدند، هیچ کدام باعث تغییر بهبود معیشت نشده است. بازار باید وارد کریدورها شود. امروز بسترها آماده شده و ریل‌‌گذاری صورت گرفته و تاجر واقعی می‌تواند مشکل را حل شود. نکته دیگر آنکه مجبوریم استخراج نفت را به روزی ۶/۵ میلیون بشکه برسانیم تا زیرساخت‌ها را برای حضور مردم فراهم کنیم. با چابک‌سازی اقتصاد و افزایش مشارکت مردمی می‌توانیم سرانه جی دی پی کشورمان را تا سال ۱۴۱۰ به ۳۰ هزار دلار افزایش دهیم؛ موضوعی که با مردمی‌سازی اقتصاد کاملاً امکان‌پذیر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ترکیب آینده مجلس گفت: پیش‌بینی من از نمایندگان ترکیبی از حضور جوانان و با تجربه‌ها است که تکثر مختلف از جریان‌های سیاسی را خواهیم داشت. امکان تشکیل یک فراکسیون اکثریت در مجلس کم است مگر آنکه احزاب و جریان‌های همسو با هم ائتلاف کنند. اگر قبل از انتخابات ائتلاف‌ها صورت نگیرد، در داخل مجلس از طریق ائتلاف‌ها به نتیجه خواهد رسید و از لحاظ اقتصادی و سیاسی ترکیب مجلس آینده متفاوت‌تر از مجلس فعلی خواهد بود.

حزب اسلامی قانون در سال ۱۳۹۸ توسط کمیسیون ماده ده احزاب در وزارت کشور مجوز فعالیت خود را کسب کرد. حزبی اصولگرا که خود را ذیل جامعه روحانیت مبارز تعریف می‌کند. شاهرخ رامین، حجت الاسلام امیری کهنوج، محمود بهمنی، اکبر رنجبرزاده، حیات مقدم، حاجی خان میرزایی، بهزاد کتیرایی، رحیمی‌نسب از چهره‌های این تشکل سیاسی اصولگرا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز