خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

انتقاد از تولیدِ بیشترِ فیلم‌ های کمدی متوجه جامعه سینمایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۸۹

وزارت ارشاد تنها نقش نظارتی دارد

محمدمهدی اسماعیلی گفت: قصد داریم سبد انتخاب مردم در حوزه‌ی سینما را متنوع کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این‌ سوال که گفته می‌شود سینمای اجتماعی به حاشیه رفته و در سیاست‌گذاری‌های سازمان سینمایی تمایل بیشتری به ساخت فیلم‌های کمدی است، گفت: اولاً برای چند سال نمایش در سینما به دلیل کرونا محدود شده بود و ما با سیلی از فیلم‌ها مواجه بودیم. بیشتر از صد فیلم وجود داشت که در نوبت نمایش باقی مانده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنگامی که فیلم‌ها به مرحله نمایش می‌رسند، طبیعی است بعضی از آنها به دلیل ساخت و بازیگرانشان مورد استقبال قرار می‌گیرند، عنوان کرد: امروز یک پویانمایی نزدیک به ۶۰ میلیارد فروخته است. این اثر نه کمدی است، نه طنز است و نه سیاه‌نمایی دارد. بلکه یک داستان تاریخی در مورد امام رضا (علیه‌السلام) دارد. این میزان فروش نشان می‌دهد ذایقه‌ی مردم و علایقشان با آثاری از این دست تناسب دارد.  

وی افزود: ما امسال قصد داریم با تولیدات خوبی که در سینمای ایران اتفاق می‌افتد، سبد انتخاب مردم در این حوزه متنوع باشد و فیلم‌های متنوعی در این سبد قرار بگیرد.

اسماعیلی گفت: من اصل انتقاد به این موضوع را که فضای سینما به سمت فیلم‌های طنز و کمدی بیشتر رفته است را متوجه همه جامعه سینمایی می‌دانم. ما که تولیدکننده نیستیم. این‌ها فیلم‌هایی است که بخش خصوصی تولید می‌کند و ما تنها نقش نظارتی داریم تا از قواعد خارج نشوند. اما درنهایت در اینکه سینمای ایران باید مطلوب باشد، خودمان را متعهد می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های ما از سینماگران اجتماعی امسال را نگاه کنید. کارهایی که فارابی تولید کرده است، از ۱۷ فیلم فقط یکی از آن‌ها طنز بوده است. آن ۱۶ فیلم هم در حوزه‌های مختلف بوده است. پس ما در وزارت ارشاد سیاست‌مان این است که تنوع را در گونه‌های سینمایی لحاظ کنیم اما خب مخاطب بر اساس علایق و ساخت فیلم که آیا خوش‌ساخت هست یا خیر، فیلم موردنظرش را انتخاب می‌کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم‌های اجتماعی هم باید تلاش کنند. زمانی ما فیلم‌های اجتماعی پرمخاطبی داشتیم که همین موضوع نشان می‌دهد اگر فیلم خوش‌ساخت و با کیفیتی ساخته شود، مردم از آن استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز