خبرگزاری کار ایران

رئیسی در حرم امام (ره):

احساس جامعه ما و مردم‌ دنیا این است که امام همچنان حیات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۴۷

رئیس‌جمهور تاکید کرد: احساس جامعه ما و مردم‌ دنیا این است که امام همچنان حیات دارد. امروز میراث امام زنده است و روز به روز جلوه‌اش بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان حدیثی قدسی درباره ویژگی‌های بندگان صالح خدا حضرت امام خمینی (ره) را مصداق این حدیث شریف عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم حیات انسان به حیات جسم او نیست بلکه به میراث گرانقدر اوست احساس جامعه ما و مردم‌ دنیا این است که امام همچنان حیات دارد. امروز میراث امام زنده است و روز به روز جلوه‌اش بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظلم‌ستیزی و روحیه ضد استکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: امروز این موضع ضد استکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

رئیس جمهور در ادامه اخلاص و حرکت در مسیر خدای متعال را از آموخته‌های حضرت امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: امروز فرزندان امام در جای جای منطقه این آموخته‌های اخلاقی، اعتقادی و جهادی امام را به جان و دل خریده‌ و متبلور ساخته‌اند.

رئیسی مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از جمله شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) به معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام (ره) است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه که امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود تحقق باور و آرمان امام خمینی (ره) است. رژیم جعلی اسرائیل نابود شدنی است و نابودی آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود؛ این یعنی میراث امام، امام بود که پرچم موضوع فلسطین و آزادی قدس را برافراشت.

رئیسی در ادامه به ظلم‌ستیزی و روحیه ضد استکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این موضع ضد استکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

رئیس جمهور همچنین توجه به مظلومین و فقرا را از دیگر آموخته‌های امام راحل برشمرد و افزود: ایام دهه فجر تذکار و یادآوری برای همه ماست که بدانیم امام (ره) چه اهدافی داشت ما در کجا قرار داریم و برای تحقق اهداف امام بزرگوار چه باید بکنیم؟

رئیسی در ادامه مشروط کردن پیشرفت کشور به کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب را دوگانه‌ای کاذب و غلط دانست و افزود: امام (ره) به ما آموخت که هم می‌توان به اصول و مبانی دینی و اعتقادی پایبند بود و هم کشور را توسعه داد و امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز متکی به همین آموخته امام راحل سکان‌دار حرکت عظیم پیشرفت کشور هستند و جلوه‌های این پیشرفت نیز در جای جای کشور قابل مشاهده است. تأکید رهبری به دولتمردان این است که باید میراث و اهداف امام حفظ شود. همواره‌ توجه‌ داشتن به مردم راهی است‌ که امام‌ به ما آموخت؛ هرجایی هم که مردم‌ حضور داشته‌اند گره‌های بزرگ باز شده‌ است. مردم‌ تلاش‌ کردند و دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آن کسانی در خط امام هستند که نگاه و عمل‌شان به امام نزدیک‌تر است، گفت: اساسا نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی ترویج اندیشه‌ها و گفتمان امام خمینی (ره) بود چرا که ظرفیت ایجاد تمدنی نوین بر پایه ارزش‌های الهی را داشت و امروز این رویداد عظیم به دست فرزندان او در منطقه و جهان در حال تحقق است. امروز در سراسر جهان جلوه‌هایش پیدا شده‌ که فرهنگی به نام دین پیدا شده‌ که‌ می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز